نشست هم‌اندیشی مدیران پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرق استان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیران پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرق استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این جلسه هم‌اندیشی که در محل مرکز رشد شرق گلستان برگزار شد، ابتدا دکتر محمودلو مدیر این مرکز ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه، درخصوص خدمات، همکاری‌ها و حمایت های موجود از سوی پارک علم و فناوری گلستان و مراکز رشد آن، مطالبی را ایراد نمود.

دکتر قره‌محمودلو بیان داشت: به اشتراک گذاشته‌شدن یافته‌ها، طرح‌ها و نیز استفاده پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از امکانات و زیرساخت‌های مراکز رشد، زمینه رشد و تعالی در زمینه پژوهش‌های دانش‌آموزی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و مهم پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، افزود: در راستای جذب دانش‌آموزان به این مراکز پژوهشی باید برنامه‌ریزی مناسبی از سوی آموزش و پرورش در مدارس در جهت کشف استعدادها و نیز سوق دادن آنان به سوی پژوهش‌های کاربردی انجام شود؛ چراکه اگر بخواهیم پله‌های پیشرفت و توسعه را در کشور طی کنیم باید تحقیق و پژوهش را در دانش‌آموزان نهادینه ساخته و ذهن آنان را به خلاقیت و پرسشگری معطوف نماییم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شرق گلستان با اشاره به تعامل و همفکری این مرکز با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرق استان، تصریح کرد: مرکز رشد شرق گلستان آمادگی این را دارد که با همکاری مناسب با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرق استان، زمینه‌ساز بهره‌گیری از استعدادهای دانش‌آموزان نخبه و پژوهشگر شهرهای مختلف استان شود.

در ادامه حاضران در جلسه، پیرامون تعامل بیشتر مرکز رشد شرق استان با پژوهش‌سراها به بحث و گفتگو پرداختند.

همچنین مجید تجر، مدیر پژوهش‌سرای شهرستان گنبدکاووس نیز، درخصوص داوری‌های علمی و بی‌طرفانه در ایده‌شوهای دانش‌آموزی به نکاتی اشاره کرد و خواستار تعامل بیش از پیش با پارک علم و فناوری گلستان و مراکز رشد وابسته به آن شد.

در ادامه این نشست، مدیران پژوهش‌سراهای شهرستان‌های رامیان، کلاله، گالیکش، آزادشهر، مراوه‌تپه و مینودشت نیز ضمن تائید موارد مطرح شده، به شرح خلاصه‌ای از گزارش فعالیت های خود پرداختند.

در خاتمه، کلیه حاضران آمادگی خود را برای همکاری‌های بیشتر در راستای ایجاد خلاقیت، پیشرفت و رشد فضای دانش‌‌آموزی در منطقه شرق استان اعلام نمودند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات