کارمندی که استعفا کرد و با حمایت دولت یک استارتاپ به راه انداخت

کارمندی که استعفا کرد و با حمایت دولت یک استارتاپ به راه انداخت

مدیر عامل شرکت، فیدار لیان آروند در اینباره می گوید: در یک مرکز تحقیقاتی و در صنعت خودرو سازی مشغول به کار بودم، اما زندگی کارمندی علی رغم تمام مزایا، مرا راضی نمی کرد، از سال ۱۳۸۳ بر روی ایده تاسیس یک استارتاپ در حوزه ساخت و تولید پروتز کار می کردم اما به وضوح احساس کردم که کار به صورت فرسایشی و کند پیش می رود.

ناصر کریمیان گفت: بدیهی است که دل کندن از شغل کارمندی و امنیت شغلی حقوق بگیری، تصمیم آسانی نیست. به ویژه آنکه شما این شغل را برای کار تمام وقت بر روی یک استارتاپ رها کنید. خوشبختانه در این راه همسرم حامی و همراه بنده بود و در سال ۱۳۹۷ از شغل کارمندی استعفاء دادم.

کریمیان در ادامه افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این راستا خدمات مختلفی به متقاضیانی همچون بنده عرضه می کند. به همین جهت در مرکز رشد پارک فناوری نخبگان از زیر مجموعه های تحت حمایت معاونت علمی و فناوری مستقر شدیم و کار بر روی توسعه شرکت را به صورت تمام وقت پیگیری کردم.

وی ضمن اشاره به برنامه های تولیدی شرکت گفت: شرکت فیدار لیان آروند در حوزه پروتز های انسانی فعال است و ۱۳ محصول تولید می کند. پر مصرف ترین محصولات ما پروتز های مصنوعی به کار رفته در دست و پا هستند. شرکت فیدار لیان آروند تنها تولید کننده نوع خاصی از پنجه مکانیکی دست در ایران است. دست مصنوعی تولید شده در شرکت به دلیل آنکه از ساختاری مانند پوست انسان برخوردار است، دارای کارایی های قابل توجهی است و از تکنولوژی پیچیده ای در ساخت آن استفاده شده است.

وی با اشاره به برنامه های صادراتی شرکت افزود: تا کنون به کشورهای پاکستان و ترکیه صادرات داشته ایم و امیدواریم که افق های صادراتی شرکت را گسترده تر کنیم. تسهیلاتی که به عنوان سرمایه در گردش با معرفی معاونت از یکی از صندوق ها گرفتیم، توانست در ابتدای راه به شرکت کمک کند که اقدامات خود را سرعت بخشد. در حال حاضر نیز در حال رایزنی با کارخانه نوآوری هستیم تا از بسته های حمایتی معاونت برای ادامه راه برخوردار شویم.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام /۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات