اساتید دانشگاهی که کارآفرین هستند

اساتید دانشگاهی که کارآفرین هستند

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با رصد نیازهای علمی کشور با همکاری دیگر دوستانش این مجموعه را برای طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی تاسیس کرد. مشابه این رخداد در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه‌های کشور در حال تکرار است.

این مجموعه نوآور سعی کرد تا با شناسایی نیازهای صنایع حوزه های مختلف مانند داروسازی، شیمی، زیست فناوری، صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی، نفت و پتروشیمی و گیاهان دارویی جایگاه خود را تثبیت کند.

شرکت های دانش بنیان بسیاری از این روش استفاده می کنند. آنها با بررسی نیازها سعی می کنند ماشین آلات، تجهیزات و دستگاههای را که با قیمت بالا از خارج از کشور وارد می شوند را با استفاده از فناوری ایرانی بومی سازی کنند.

این رویکرد مسئله محور و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری به یک اصل در زیست بوم فناوری کشور تبدیل شده است.

«خشک‌کن پاششی» و «راکتور شیمیایی شیشه‌ای» از محصولات شرکت دانش‌بنیان «فناوری دارویی درسا به‌ساز» است که در شرکت‌های داروسازی و هر مجموعه ای دیگری که نیاز به فرآوری تحت دمای مواد داشته باشد کاربرد دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با فراهم ساختن بسته‌های مختلف حمایتی سعی دارد تا بدون دخالت در روند اجرایی کار، از این گونه شرکت‌های خلاق و صاحب دانش پشتیبانی کند.

وطن خواه از مدیران این مجموعه می گوید که با حمایت کریدور صادراتی ایجاد شده در این معاونت، امیدوار هستیم که بتوانیم انواع تجهیزات و دستگاههای تولید شده را صادر کنیم.

همچنین تمام دوره‌های قبل در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی شرکت کردیم و توانستیم نتایج فوق العاده ای به دست بیاوریم. در حاشیه این نمایشگاه علاوه بر فروش محصولات با ارتباط گیری با مشتریان، از نیازهای جدید آنها مطلع شدیم و مطابق با آن نیازها محصولات جدیدی تولید کردیم.

وی افزود: به همین خاطر، حمایت‌های معاونت علمی و فناوری توانسته است که نقش بسیار مثبتی در رشد و بالندگی شرکت ایفا کند. در دوره قبل توانستیم به عنوان یکی از ۲۰ شرکت موفق از لحاظ فروش در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی انتخاب شویم.

راکتورهای شیمیایی شیشه ای یک محصول با کیفیت ایرانی است که در این شرکت با قیمت تقریبی ۵۰ درصد کمتر از نمونه مشابه اروپایی در بازار عرضه می شود.

اسپری درایر دیگر محصول شاخص این مجموعه است که تنها با ۲۵ درصد قیمت نمونه مشابه اروپایی در بازار عرضه می شود و این خود بیانگر این مسئله است که بومی سازی ساخت تجهیزات تا چه میزان می تواند در بالا بردن صرفه اقتصادی تولید موثر باشد.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ تماس حاصل نمایند .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

* نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

* «سانتریفیوژ‌های دور بالای بانک خون» در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت عرضه می‌شود


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات