برگزاری کارگاه آشنایی با فرآیندهای ارزیابی و برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری کردستان

برگزاری کارگاه آشنایی با فرآیندهای ارزیابی و برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری کردستان

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در این کارگاه که ۴۰ نفر از مدیران و کارشناسان واحدهای فناور در آن حضور داشتند، مهندس پورطهماسبی سرارزیاب کارگزاری ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مدرس، در بخش نخست کارگاه به بررسی موضوعاتی از قبیل نحوه ثبت‌نام متقاضیان بهره‌مندی از قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فرآیندهای ارزیابی، ضوابط پیش‌نیاز و مزایای این قانون و نیز انواع شرکت‌های مورد قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

پورطهماسبی ضمن اشاره به تاریخچه تصویب قانون و آیین‌نامه اجرایی حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، به فرآیند ارزیابی شرکت‌ها و معرفی معیارهای ارزیابی دانش‌بنیان بودن محصولات و خدمات نیز اشاره کرد. آشنایی با انواع شرکت‌های دانش‌بنیان، سازوکار ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و بررسی فرآیند ارزیابی، آیین‌نامه تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسه‌های دانش‌بنیان، فهرست کالاها و خدمت‌های دانش‌بنیان، انواع حمایت‌ها از قبیل حمایت‌های مالی، گمرکی، بیمه، استقرار، سربازی از اهم سرفصل‌های ارائه شده در این کارگاه بود.

سرارزیاب کارگزاری ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه افزود، محصولات و خدمات شرکت‌ها و موسسات طبق اصولی که از طریق کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری تعیین شده است، در دو بخش بررسی معیارهای اساسی محصول و خدمت و همچنین بررسی معیارهای عمومی شرکت یا موسسه، ارزیابی خواهد شد.

بخش پایانی کارگاه به تشریح برنامه‌های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک‌های علم و فناوری و سایر سازمان‌ها اختصاص داشت.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات