بازدید جناب آقای دکتر حشمت‌الله عسگری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به همراه سرپرست محترم فرمانداری ویژه  شهرستان شاهرود جناب آقای مهندس خرم و جمعی از مدیران کل استانداری سمنان از واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان سمنان

بازدید جناب آقای دکتر حشمت‌الله عسگری معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به همراه سرپرست محترم فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود جناب آقای مهندس خرم و جمعی از مدیران کل استانداری سمنان از واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان سمنان

ماهیت شرکت‌های «دانش‌بنیان» پویایی و فعالیت مستمر است ...
معاون ‌استاندار سمنان بابیان اینکه ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان پویایی و فعالیت مستمر واحدهای تحقیق و توسعه در درون آن‌ها است، گفت: باید این واحدها را حمایت کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری استان سمنان، حشمت‌الله عسگری صبح دوشنبه در جلسه بررسی مسایل و موارد پیرامون پارک علم و فناوری استان سمنان به میزبانی این پارک در شاهرود ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولاتی که بنای آن‌ها بر پایه ایده و علم صاحبان اندیشه این شرکت‌ها است، باید موردحمایت قرار گیرند، تاکید کرد: ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان پویایی و فعالیت مستمر آن‌ها به‌خصوص در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های توسعه‌مند است.
وی بابیان اینکه هر میزان مداخله سایر دستگاه‌های اجرایی در امور مرتبط با پارک علم و فناوری کمتر شود به همان میزان حیات، پویایی و موفقیت این مجموعه نیز بیشتر خواهد شد، افزود: راه‌اندازی ستاد راهبردی حمایت پارک علم و فناوری، موردنیاز است که این امر در درون استان سمنان انجام خواهد شد.
معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در ادامه به مشکلات مالی پارک علم و فناوری استان نیز اشاره و تاکید داشت: منابع و ظرفیت‌های متعددی در قانون بودجه وجود دارد که به دلیل پراکنده بودن به‌خوبی از آن‌ها استفاده‌نشده است لذا باید گفت این امر در آینده نزدیک ساماندهی می‌شود.
عسگری در دومین بخش سخنان خود بابیان اینکه حمایت همه‌جانبه از کسانی که می‌توانند به‌نوعی گره‌ای از مشکلات باز کنند، تکلیف شرعی و قانونی مسوولان محسوب می‌شود، ابراز کرد: گستره پوشش فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان سمنان می‌بایست همانند گذشته در تمام هشت شهرستان منطقه بسط یابد و لذا این امر در سایه شبکه ارتباطی صاحبان ایده و کسانی که می‌توانند با در اختیار گذاشتن فرصت‌های مطلوب، تولید محصول کنند، میسر خواهد شد.
وی خواستار بهره‌گیری بهتر از مباحث علمی، استقرار و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌مثابه یکی از مباحث روز دنیا شد و گفت: باید با استفاده از این ظرفیت‌ها به سمت راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ دانش‌بنیان و همچنین تولیدات انبوه گام برداریم.
معاون استاندار سمنان در ادامه به ویژگی و مزیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شوند، معمولاً به دلیل نداشتن پویایی، بعضاً از مسیر خود خارج‌شده و عمر اقتصادی کوتاهی دارند اما شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل پویا بودن و تولید علم، نیاز است که به‌صورت مستمر خود را به‌روز کرده و تغییر روش داده و از روش‌های نوین بهره ببرند.
وی افزود: دولت در دو بخش از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند لذا موضوع نخست استقرار این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری است تا بتوانند محصول خودشان را در بازار عرضه کنند و دومین بخش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع تولید انبوه است که باید در سطح وسیع‌تری شامل استان و حتی کشور این مهم رخ دهد تا شاهد توسعه خوب اقتصادی و تولیدی باشیم.
معاون استاندار سمنان گفت: خوشبختانه منابع خوبی را در اختیار داریم که در زمینه¬ی استقرار شرکت‌ها و هم کمک بلاعوض به این نوع شرکت‌ها از این اعتبارات بهره گرفته می‌شود.
ایشان  بابیان اینکه درزمینه¬ی مخارج شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خصوص برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف نیز کمک‌هایی از سوی دولت انجام می‌شود، تاکید کرد: معرفی محصول و تامین بخشی از نیاز مالی شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اولیه محصولاتشان در زمره بخش‌هایی است که با کمک‌های دولتی به آن تاکید می‌شود.
وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی استان سمنان دومین منبعی است که شرکت‌های دانش‌بنیان فعال می‌توانند از آن استفاده کنند که طبق آمار ارائه‌شده تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از این صندوق از سوی پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه پرداخت‌شده و حتی این صندوق برای شرکت در نمایشگاه‌ها، کمک بلاعوض نیز به شرکت‌ها می‌دهد.
معاون استاندار سمنان گفت: ۵۸ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان وجود دارد که توانسته‌اند مجموعاً ۱۰۰ میلیارد تومان فروش محصول در درون و بیرون استان داشته باشند که نشان می‌دهد با حمایت از این شرکت‌ها می‌توان شاهد چه ظرفیت عظیمی بود.
عسگری بابیان اینکه ۱۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان تاکنون بوده است، تاکید کرد: ۹۰۰ نفر در سراسر استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول کار هستند.
وی افزود: ایجاد یک شورا و تشکیلات واحد برای تسریع در عملکرد شرکت‌های بنیان و توسعه فعالیت‌های این حوزه یکی از اقدامات دولت در سطح استان سمنان برای ارتقای فعالیت‌های این نوع شرکت‌ها است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان سمنان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری استان سمنان

    پارک علم و فناوری استان سمنان

    پارک علم و فناوری استان سمنان یک پارک علم و فناوری در شهر شاهرود می باشد

    نظرات