کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار توسعه می‌یابد

کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار توسعه می‌یابد

به همین منظور، نشست کمیسیون کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با حضور پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری­سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر اعضای کمیسیون، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد جواد پیش‌بین، رئیس کانون جواهرات و سنگ­های قیمتی با توجه به پایان دوره اول فعالیت، گزارشی از عملکرد سه ساله این کانون را ارائه کرد.

در ادامه، اعضای کمیسیون بر جلب مشارکت کلیه بازیگران کلیدی و عضوگیری در کانون به­صورت ملی، نقش‌آفرینی موثرتر برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی در این حوزه و شناسایی و معرفی ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ­ها به صنایع بزرگ، تاکید کردند، همچنین با ادامه فعالیت کانون جواهرات و سنگ­های قیمتی برای سه سال دیگر موافقت کردند.

در این نشست همچنین، درخواست دو کانون متقاضی تاسیس در حوزه­های «امنیت فضای تبادل اطلاعات» و "شکر و صنایع جانبی"، با حضور نمایندگان هیئت موسس آن­ها در کمیسیون بررسی شد.

در پایان اعضای کمیسیون با تاسیس کانون در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات در صورت ارائه نقشه راه و تبیین نقش، نحوه تعامل و ایجاد هماهنگی کانون با سایر بازیگران این حوزه و همچنین تاسیس کانون در حوزه شکر و صنایع جانبی پس از بررسی زنجیره ارزش محصولات جهت اصلاح عنوان کانون و تقویت ترکیب هیئت موسس با حضور تشکل­های صنفی، موافقت کردند.

شایان ذکر است کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با مشارکت و حضور نمایندگان ارکان اصلی چرخه اقتصاد دانش‌بنیان همچون؛ مجامع دانشگاهی و پژوهشی، مراکز صنفی و حرفه‌ای، بنگاه‌ها، متقاضیان فناوری و نوآوری و نمایندگان بخش‌های دولتی و حاکمیتی در یک زمینه تخصصی مشخص در قالب یک تشکل غیردولتی و غیر تجاری و با تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‏کنند .

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات