دستگاه برش لیزر پنج‌محور «ایران‌ساخت» شد

دستگاه برش لیزر پنج‌محور «ایران‌ساخت» شد

پرشا دیباج مدیرعامل شرکت پژوهشی مهندسی فرانوران می‌گوید: برش قطعات در بسیاری از صنایع، مانند خودروسازی، نیروگاه‌ها و نفت و گاز، نیاز به سطح بالایی از دقت دارد. در خودرو سازی برای ساخت قطعاتی مانند بدنه خودرو با صرف هزینه قابل توجه، قالب‌های گران قیمتی ساخته می شود که ساخت آنها گاهی تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

مدیر عامل فرانوران در ادامه گفت: برخی اوقات برای ساخت این قالب‌ها، شرکت‌های خودرسازی ناچارند که به تولید کنندگان خارجی مراجعه کنند. دستگاه برش لیزر پنج محور با استفاده از فناوری روز دنیا می تواند در خطوط تولیدی که تیراژ متوسط یا کم دارند به جای قالب‌های سنتی، عملکردی بسیار مطلوب‌تر ارائه دهد.

وی افزود: این دستگاه با قیمتی کمتر از یک سوم قیمت مشابه خارجی عرضه می شود و می تواند در صنایع مختلفی در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه کمک خواهد کرد تا تولید تعداد کم خودرو، توجیه و صرفه اقتصادی داشته باشد.

کم‌کاری تایمن کنندگان خارجی با توانمندی شرکت‌های داخلی

دیباج، ضمن اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌های یکجانبه و کم کاری تامین کنندگان خارجی کالا گفت: این توانایی بالا در شرکت‌های ایرانی وجود دارد که تمام نیازهای صنعت گران را تامین کنند و آنها را از واردات تجهیزات گران قیمت بی نیاز سازند. کافی است این صنعت گران و فعالین اقتصادی، توان و دانش فنی ایرانی را باور کنند.

وی افزود: این محصول را با تلاش و همت متخصصین جوان داخلی از صفر تا صد در واحد R ;D  شرکت طراحی کردیم و  با افتخار اعلام می کنیم که این جوانان توان انجام هر پروژه ای را دارند.

وی با اشاره به حمایت های ستاد توسعه فناوری‌های، فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت گفت: در حوزه لیزر و فوتونیک ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و اگر دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیز به این حوزه توجه کافی داشته باشند، می توان انتظار تغییر و تحول اساسی داشت.

گزارش از پایگاه خبری «ایران‌ساخت»

پایان پیام/۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات