چاقوی برش الکتریکی «ایران‌ساخت» شد

چاقوی برش الکتریکی «ایران‌ساخت» شد

همزمان با پیشرفت فناوری، ابزارآلات جراحی نیز با هدف فراهم کردن جراحی ایمن توسعه یافت. یکی از این ابزارها دستگاه جراحی الکترونیکی یا الکتروسرجری است. ابزار جراحی الکتریکی برای ایجاد برش و جلوگیری از خون‌ریزی حین عمل جراحی، کاربرد وسیعی دارد.

امیر قهرمانپور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پرسام صنعت بهداد» درباره تولیدات این شرکت می‌گوید: محصولات این شرکت در ۲ گروه الکتروسرجری و RF تروماژ طراحی و تولید می شود.

وی درباره کاربرد این تجهیزات گفت: الکتروسرجری، یا همان «چاقوی برش الکتریکی» ابزار جراحی الکتریکی جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در حین عمل جراحی کاربرد وسیعی در بیمارستان‌ها و مطب‌ها دارد.

وی ادامه داد: گروه دوم RF ترماژ است که یک درمان غیر تهاجمی‌ست؛ در این روش پوست بریده نمی‌شود و از انرژی تک‌قطبی فرکانس رادیویی استفاده می‌کند تا پوست بدن را سفت و موزون کند. ترماژ RF از طریق گرمادهی لایه زیرین پوست موسوم به دِرم عمل می کند. این حرارت باعث کلاژن سازی می‌شود.

قهرمانپور از کشورمان به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده این محصولات دانش‌بنیان و ترکیه به عنوان تولیدکننده دیگر این محصول در منطقه نام برد و ادامه داد: تولیدکنندگان اصلی این گروه تجهیزات کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که بازار دنیا را در چنگ خود دارند. اما خوشبختانه توانستیم با فناوری بومی و استفاده از متخصصان داخلی، این انحصار را بشکنیم و محصولات یادشده را در کشور تولید کنیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط:

* سنجشگر‌ پرتوهای هسته‌ای ایران‌ساخت شد

* محصولات نانو ایران‌ساخت به ۴۵ کشور صادر می‌شود


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات