همکاری ایران و برزیل در علوم شناختی شتاب گرفت

همکاری ایران و برزیل در علوم شناختی شتاب گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، «میز همکاری مشترک ایران و برزیل» عنوان طرحی است که میان ستاد توسعه علوم و فناوری‍‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل شد تا دو طرف دامنه فعالیت‌های متقابل را تقویت کنند. در این طرح تقویت همکاری‌ها بین تیم‌های تحقیقاتی ایران و برزیل درمرزهای دانش فناوری و نیز توسعه خدمات و ابزارهای شناختی دنبال می‌شود.

هوش مصنوعی طرح مشترکی در این راستا است که پژوهشگران دانشگاه تهران و دانشگاه سائوپائولو برزیل در حال انجام آن هستند تا

روی روش های پردازش و تحلیل داده های ناشی از سیگنال های حیاتی برای پیش بینی هوش انسان با استفاده از تصاویر مغزی تحقیق کنند. محققان با انجام این طرح پژوهشی امیدوارند با توسعه روش‌های نوین تحلیل داده‌ها ، بتواند ارتباط معناداری بین هوش انسان و اطلاعات موجود در تصاویر MRI بدست آورد و سپس هوش انسان را از این تصاویر پیش بینی کنند. در دانشگاه شهید بهشتی نیز محققان ایرانی و برزیلی در حوزه علوم اعصاب در حال پژوهش هستند تا با بررسی نقش سلول های مغز در اعتیاد به الکل راهکاری برای کمک از بازگشت به اعتیاد ارائه دهند.

تا کنون در راستای تحقق میز همکاری‌های ایران و برزیل ۷ فراخوان منتشر شده است تا توسعه همکاری های ایران و برزیل در حوزه علوم شناختی را شاهد باشیم.

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* میز همکاری‌های علمی و تحقیقاتی ایران و برزیل شکل گرفت

*نتایج فراخوان میز همکاری های ایران و برزیل منتشر شد

* سومین فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی میز همکاری‌های ایران و برزیل منتشر شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات