خاموشی همیشگی بعضی استارتاپ‌ها با قطع اینترنت

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت:

برخی از کسب و کارهای مبتنی بر وب و استارتاپ‌ها علیرغم سالها تلاش، به دلیل قطعی اینترنت دچار وقفه شدید و بعضا کاملا خاموش شده است.

یلدا راهدار در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از تدوام قطعی اینترنت در استان فارس،گفت:

سال‌ها روی استارتاپ‌ها کار کرده‌ایم و یک دفعه در هفت روز تعداد زیادی از آنها خاموش شد و برخی از آنها را باید مرده حساب کرد، چون بسیاری از کسب‌و کارهای این چنینی دارای گردش مالی بالا نظیر آنچه در تاکسی‌های اینترنتی شاهد آن هستیم، نیستند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: طبق آمارهای جهانی خسارت روزانه به حوزه‌های مختلف اقتصادی در پی قطعی اینترنت حدود ۶۱ میلیون دلار محاسبه شده است.

او با بیان اینکه امروز همه کسب‌و کارها بر بستر اینترنت بنا گذاشته شده است،افزود: نه تنها شرکت‌هایی که صرفا آی‌تی‌بیس بودند که کل کسب‌و کارها با قطعی یک هفته‌ای اینترنت بهم ریخته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس همچنین با بیان اینکه بدون اینترنت حتی یک ایمیل ساده هم نمی‌توان ارسال کرد، ادامه داد: با قطعی اینترنت حوزه گردشگری مختل شده و شرکت‌های دانش بنیان هم به شدت دچار مشکل شده‌اند.

راهدار همچنین خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته تلاش‌‍‌های زیادی برای جذب خارجی در فارس و دیگر نقاط کشور شده است و راهی سخت پیموده شد تا تعدادی از آنها ترغیب به سرمایه‌گذاری در ایران شوند اما در حوادث اخیر با آسیب‌های جدی که به بسیاری از بانک‌ها وارد شد، پیام مستقیمی به سرمایه‌گذار خارجی داد.

وی گفت: در واقع پیام مستقیم آسیب به بانک‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی و عدم ورود آنها بود.

لینک اصل خبر در سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    منبع خبر

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز نوآوری و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات