چرا هر شرکت فناوری می‌خواهد شبیه یک بانک باشد؟

این روزها را باید روزهای اپل کارت و فیس‌بوک پی و به زودی حساب گوگل نامید و به نظر می‌رسد که هر شرکت فناوری قصد دارد به یک بانک تبدیل شود. شرکت‌های فناوری دهه گذشته را صرف ورود و نفوذ به سرویس‌های مالی کرده‌اند اما این روزها تقریبا می‌شود که گفت که از هر کاری دست کشیده‌اند تا بتوانند به تنهایی به ورودشان به حوزه مالی ادامه دهند. پی‌پل وام و ودیگر سرویس‌های غیر پرداختی ارائه می‌دهد با اینکه این شرکت بانک به حساب نمی‌آید و در حال همکاری با شرکت‌هایی مانند سینکرونی فایننشیال است تا با کمک آن بتواند کارت اعتباری ونمو را راه‌اندازی کند. اداره کنترل ارز سه سال گذشته را صرف ایجاد یک منشور بانکی ویژه برای شرکت‌های فین‌تک کرد. اما همانطور که برفوت خاطرنشان می‌کند، اگر مخالفت‌های بخش مالی را هم در نظر نگیریم، شرکت‌های فناوری سال سختی را گذرانده‌اند و حتی می‌توان به فیس‌بوک به ‌عنوان شرکتی که در راس این Techlash قرار دارد اشاره کرد که چندین شریکش را برای پروژه لیبرا از دست داد. از شرایط اینطور برمی‌آید که شرکت‌های فناوری می‌توانند به تلاششان ادامه دهند و به اهدافی که برای ورود بیشتر به حوزه مالی دارند، دست یابند؛ حتی اگر نتوانند در نبرد رگولاتوری که وجود دارد پیروز و رسما به یک بانک تبدیل شوند.

متن کامل خبر در سایت راه پرداخت

    منبع خبر

    راه پرداخت

    راه پرداخت

    رسانه فینتک ایران

      نظرات