اینترنت اشیاء تکنولوژی سرعت بخش...

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان شمالی، واحدهای فناور فعال در حوزه اینترنت اشیاء (IOT) مستقر در مجموعه پارک روز دوشنبه ۴ آذرماه ۹۸ به همراه تعدادی از علاقمندان و مسئولان مرتبط با این حوزه در نشست هفتگی دوشنبه های توسعه حضور یافتند.

هویت بخشی دیجیتال به اشیاء (شناسه دیجیتال) به منظور تسهیل ارتباطات، فرآیند ها، دریافت و ارائه خدمات بهتر فنی، اجتماعی، اقتصادی و زیرساختی در بستر شبکه ای یکپارچه شرایط جدیدی را برای توسعه شهرها، کشورها و راه اندازی کسب و کارهای جدید ایجاد کرده است.
جمع آوری اطلاعات از سراسر جهان، برقراری ارتباطات موثر شهروندان جامعه جهانی و هوشمند شدن فعالیت های انسانی بخشی از سیر تکامل این تکنولوژی می باشد که زیرساخت های لازم برای استفاده از آن در خراسان شمالی برای تبدیل شدن به استان پایلوت در شرایط قابل قبولی قرار دارد و تاکید بر آموزش علاقمندان، دانش آموزان و دانشجویان حوزه IT نیروی انسانی متخصص، خلاء وجود متخصصین و کارکنان در این بخش را طی یک برنامه مدون و زمانبندی شده مرتفع می کند.
دکتر وقار موسوی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویش مسیر توسعه مستقر در پارک علم و فناوری با فعالیت اثر بخش چند ساله در حوزه IT خراسان شمالی در این نشست، با ارائه تعاریف ذکر شده از مفهوم اینترنت اشیاء (IOT) بر این نکته تاکید کرد که استان به لحاظ وجود افراد مستعد و دارای ایده بسیار غنی است و همکاری و تلاش دانشگاه ها، صنعت و پارک علم و فناوری در تسریع و توسعه شرایط آموزشی می تواند ایجاد کننده شهر هوشمند در سال های آتی باشد.
رضا فیض آبادی معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری نیز در این نشست ۲ ساعته و انگیزه بخش با بیان اینکه آزمایشگاه IOT در ساختمان نوآوری و فناوری راه اندازی شده و میزبان بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان است خاطر نشان کرد؛ واحدهای فناور حوزه IT مستقر در مجموعه پارک طی سال های اخیر توانسته اند بخش قابل توجهی از ارزش افزوده ایجاد شده در استان را با انعقاد قراردادهای کاری خارج از استان و کشور بر عهده بگیرند.
آقایان درگزینی، محمدی، زحمتکش و خانم نظام پور مدیران عامل واحدهای فناور حوزه IT پارک علم و فناوری نیز در ادامه این نشست بر لزوم پرورش استعدادها و تربیت نیروی متخصص و توجه عملیاتی دستگاه های سیاستگذار استان در این بخش تاکید کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی

    پارک علم و فناوری خراسان شمالی یک پارک علم و فناوری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات