دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان به گواهی‌های استاندارد تسهیل شد

دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان به گواهی‌های استاندارد تسهیل شد

محصولات دانش بنیانی که زیر چتر این نظام استاندارد سازی قرار می‌گیرند، باید از نظر کمی و کیفی خود را تا سطح ویژگی‌های مورد انتظار، ارتقاء دهند. این ارتقاء کیفی محصولات، به نوبه خود باعث توسعه و رونق بیشتر زیست بوم می‌شود.

بر این اساس با توجه به مفاد ماده ۲۴ اقتصاد مقاومتی تفاهمی مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد صورت گرفت.

این تفاهم‌نامه در جهت «تقویت نظام استانداردسازی» و «تدوین سازوکارهای خاص اعطای گواهی نامه های استاندارد به محصولات دانش بنیان» اجرایی شد.

استان البرز از جمله مناطقی است که از ظرفیت‌های  بالای برخوردار است. قرار گرفتن این ناحیه در مجاورت پایتخت، فرصت‌های قابل توجهی برای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در استان ایجاد کرده است‌.

شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان پر تعدادی در مناطق صنعتی این استان مستقر هستند که برخی از آنها  خطوط تولیدی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته‌ای، راه اندازی کرده اند.

برای ایجاد نظام اعطای گواهی نامه های استاندارد به محصولات دانش بنیان در این استان نشستی با حضور مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از مدیران کشوری و استانی سازمان استاندارد در محل پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد. در این نشست همچنین مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز حضور داشتند.

در بخش اول این نشست، تبیین«شیوه‌نامه اجرای صدور گواهی نامه ‌های تشویقی انطباق( COC )، محصول( COP )  به عنوان تاییدیه های نوعی و نشان دانش‌نمادویژه»  مورد توجه قرار گرفت.

در نوبت دوم این نشست نیز علاوه بر فراهم شدن فرصتی برای مدیران شرکت‌های دانش بنیان برای بیان نظرات و سوالات، مدیران حاضر در جلسه جزئیات فنی مراحل اخذ و صدور گواهی نامه های مورد اشاره را توضیح دادند .

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علیم و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات