توانمندی های حوزه حمل و نقل کشور  به نمایش در می‌آید

توانمندی های حوزه حمل و نقل کشور به نمایش در می‌آید

توسعه فناوری‌های حمل و نقل، یکی از محورهای راهبردی شرکت‌های پیشرو و جزو دغدغه‌های مهم کشورهای خواهان توسعه پایدار است. کشورمان نیز با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در این حوزه دارد، دارای فرصت‌های بیش‌شماری برای ورود شرکت‌های ایرانی به فناوری‌های این حوزه بهره‌مند است. شرکت‌هایی که در بخش‌های مختلف مرتبط با این صنعت، اکنون به توسعه فناوری‌های پایین‌دستی و پیشرفته گام گذاشته‌ و در رقابت با شرکت‌های خارجی، خودی نشان داده‌اند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته آسیا قرار است میزبان بخشی از این توانمندی‌ها باشد.

این نمایشگاه بر گروه‌های مختلف حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای بر زمینه‌های تخصصی راهسازی، راه‌داری، تجهیزات و ایمنی راه‌ها و همچنین حمل و نقل هوشمند، تونل‌ها، پل‌ها، آسفالت، قیر، ماشین‌آلات‌ راهسازی، سیستم‌های کنترل جاده‌ها، موسسات و مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، بیمه، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری تمرکز دارد.

فرصتی برای ارائه توانمندی‌های حوزه حمل و نقل

ایجاد فرصت و فضای مناسب برای معرفی فن‌آوری، تولیدات و نوآوری‌های صنعت حمل و نقل کشور، بررسی زمینه‌ها و پتانسیل های موجود برای ارتقای صنعت حمل و نقل کشور، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال مولد در صنعت حمل و نقل کشورحمایت و پشتیبانی از نوآوری‌ها ، فناوری‌ها و کارآفرینی، جذب نخبگان و فرهیختگان در بومی سازی صنعت حمل و نقل کشور، افزایش صادرات تولیدات صنعت حمل و نقل کشور و ارتقاء حمل و نقل هوشمند در کشور از مهم‌ترین محورها و هدف‌های «چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته» است.

قرار است در این نمایشگاه، آخرین دستاوردها و توانمندی‌ها و فناوری‌های صنعت حمل و نقل، راهسازی وراهداری کشوروتطابق آن با نمونه‌های خارجی و استانداردهای بین المللی معرفی می شود.

رویداد استارتاپی با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حین برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۴ آذرماه تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸ با بامحوریت حمل ونقل هوشمند، پایدار و بهره ور در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

* چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته آسیا

* نخستین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه حمل و نقل هوشمند

* با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی؛ جدیدترین تولیدات مرتبط با صنعت جایگاه سوخت عرضه می‌شود


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات