سهم ۰.۳ درصدی اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی خراسان رضوی


رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی درهفتاد و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به سهم ۰.۳ درصدی اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی خراسان رضوی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «سیدمهدی مدنی»، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی در هفتاد و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان در سهم قابل قبولی در GDP کشورهای دارد که توسعه یافتگی را تجربه کرده و اقتصادشان بر نوآوری مبتنی‌ست، چنانکه در کشورهایی نظیر آلمان و اسپانیا، این سهم بالای ۲۳درصد برآورد می شود اما در کشورهای در حال توسعه همچون ایران، این سهم کمتر از نیم درصد می باشد و در استان ما هم حداکثر به ۰.۳ درصد می‌رسد؛ این همه درحالی است که یکی از مهم‌ترین محورهای سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان بوده و رهبر معظم انقلاب نیز دستیابی به رتبه اول شاخص دانش‌بنیان در منطقه را از اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف ما دستیابی به سهم ۱۰درصدی اقتصاد دانش‌بنیان در تولید ناخالص داخلی استان تا افق ۱۴۰۴ است، افزود: انجمن شرکت‌های دانش بنیان تشکلی قانونی است و مطابق مفاد اساسنامه انجمن تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، مرکز رشدی، شتاب‌دهنده‌ها و حتی بنگاه‌هایی که به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌کنند، میتوانند به عضویت این انجمن درآیند. همچنین در صورت لزوم تغییرات در اساسنامه با همکاری اتاق بازرگانی ممکن خواهد بود.

مدنی ادامه داد: شاید نتوانیم هدف‌گذاری خود درباره افزایش سهم دانش بنیان در اقتصاد استان را در مرحله اول محقق کنیم اما با همکاری بخش خصوصی و دولتی رسیدن به این هدف، غیرممکن نیست.

وی از مسئولان حاضر در این نشست؛ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای تعمیق و توسعه ساختار و فعالیت هایشان، کمک آموزشی به شرکت های نوپا از سوی شرکت های بالغ انجمن و تلاش برای ایجاد و تامین زیرساخت ها در استان با رویکرد رفع نیازهای دانش بنیان را خواستار شد.

مدنی ابراز کرد: انجمن نیاز به یک پروژه تحقیقی و پژوهشی برای احصاء مبانی دانش بنیانی استان دارد و در این مسیر به کمک بخش دولتی نیازمندیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات