ایران و اسپانیا تبادل دارویی می‌کنند

ایران و اسپانیا تبادل دارویی می‌کنند

یکی از صنایع رو به رشد در ایران، صنعت دارو است. صنعتی که توسعه خود را مرهون تلاش‌های جوانان و متخصصان ایرانی و ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلفی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش خصوصی و سایر نهادهایی است که در چرخه تولید دانش تا بازار دارو دخیل هستند.

با تلاش‌های صورت گرفته، داروهای تولیدی در کشور با کیفیت بالایی عرضه می‌شود که این کیفیت دلیلی است بر تقاضای شرکت‌های بین‌المللی برای خرید این محصولات حیاتی. چند سالی است که به مدد شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورهای مختلفی مشتری داروهای تولیدی ایران شده‌اند.

در همین راستا با هماهنگی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، هیاتی از نمایندگان شرکت آرافارما، یکی از شرکت‌های مطرح دارویی اسپانیا، از توانمندی‌های شرکت‌های تولیدی ایرانی بازدید کرد.

در این بازدید سه روزه، نمایندگان شرکت آرافارمد اسپانیا از امکانات تحقیقاتی و تولیدی شرکت‌های مختلفی مانند «درسا دارو»، «توفیق دارو»، «باران»، «البرز»، «سیناژن»، «شتابدهنده مواد اولیه دارویی ماد»، «شفا دارو»، «زیست‌تخمیر» و «پژوهشکده غدد دانشگاه بقیه الله» بازدید کردند و ضمن انتقال تجربیات، مقدمات همکاری میان طرف‌های ایرانی و اسپانیایی فراهم شد.

در نهایت قرارداد انتقال فناوری و محصول میان شرکت‌های ایرانی و طرف اسپانیایی با نظارت ستاد توسعه زیست‌فناوری منعقد شد.

شرکت اسپانیایی آرافارما، یکی از بزرگترین صادرکنندگان دارو به ایران و دیگر کشورهای منطقه است و از موفق‌ترین شرکت‌های اروپایی تولیدکننده دارو محسوب می‌شود. در این قراردادها، تکنولوژی، محصول اولیه و دانش فنی در حوزه‌های مختلف میان شرکت‌ها تبادل شده و امکان کسب منافع مناسب صادراتی برای شرکت‌های دارویی ایرانی به وجود آمد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

* دست اندازهای صنعت داروسازی کشور

* صنعت داروی ایران جهانی خواهد شد

* از تاثیر تحریم‌ها در حوزه دارو تا توانمندی‌های صنعت داروسازی ایران

* بررسی وضعیت صنعت دارو در ایران

* توسعه صنعت دارویی ایران پس از انقلاب


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات