هزینه راهاندازی استارتاپها کاهش یافت
این رویداد که با هدف توسعه زیستبوم شرکتهای خلاق برگزار شد، با سه پنل «مختص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «ارائهدهندگان خدمات به شرکتهای خلاق» و «بررسی و نیازسنجی خدمات قابل ارائه به خوشههای صنایع خلاق» کار خود را آغاز کرد.
پنل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم میزبان دبیران «ستادهای توسعه فناوریهای نرم و هویتساز»، "توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی" و " توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی" بود.
مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از سخنرانان پنل معاونت علمی و فناوری ریاست بود به راهاندازی پلتفرم این ستاد برای ارائه خدمات تخفیفی به شرکتهای دانشبنیان و خلاق اشاره کرد و گفت: این پلتفرم، خدمات مورد نیاز یک شرکت دانشبنیان یا خلاق را در بدو تاسیس تا ۵۰ درصد کاهش میدهد.
«شرکتهای دانشبنیان و خلاق برای شروع کار خود، هزینههایی دارند که ما در این پلت فرم تلاش کردیم هزینهها را کاهش دهیم و راهاندازی کسب و کارهای اینچنینی را تسهیل کنیم.»
محمدی با بیان این نکته، تاکید کرد: پلتفرم مورد نظر تا دو هفته آینده به صورت رسمی کار خود را آغاز میکند. در این سایت، سرویسهایی بر اساس سطح بلوغ استارتاپها ارائه میشود تا از این طریق هزینههای راهاندازی خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
بنا به گفته دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهانه شکلگیری ستادهای توسعه فناوری تسهیل فضای کسبوکارهای جدید در کشور است. این سایت نیز با همین هدف و مبتنی بر توسعه زیستبوم فناوری و کارآفرینی ایجاد میشود.
«در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت خلاق در کشور شناسایی شده است که من معتقدم تعداد واقعی این شرکتها بسیار بیشتر از این رقم است.»
آن طور که محمدی بیان کرد : صنایع خلاق حول محور افرادی با قدرت ذهنی بالا و خلاق میچرخد که این افراد توانایی بالایی در خلق ثروت و ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد کشورها دارند.
به اعتقاد دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همه شرکتهایی که مولفههای نوآورانهای در مدل کسبوکار خود ارائه میکنند جزء شرکتهای خلاق محسوب میشوند. با این تعریف تعداد این شرکتها بسیار بالاتر از عددی است که به صورت رسمی اعلام شده است.
محمدی به روند پذیرش خلاق بودن شرکتها در ستادش اشاره کرد و گفت: ما در ستاد بین ۳ تا ۵ روز کاری شرکتهای متقاضی خلاق بودن را پذیرش میکنیم و به مولفههای نوآورانه آنها در راهاندازی کسبوکار توجه داریم.
«هر شرکتی که مدل جدیدی برای پول درآوردن ارائه کند یعنی خلاق است و این شرکت را به عنوان یک شرکت خلاق در ستاد پذیرش میکنیم.»
محمدی به این مورد اشاره کرد و ادامه داد: شرکتها برای توسعه کسبوکار خود باید قدرت ریسک بالایی داشته باشند و از سرمایهگذاریهای خطرپذیر استقبال کنند. اگر این شرکتها بازار بینالمللی و داخلی را به خوبی بشناسند درصد موفقیت کار آنها افزایش مییابد.
گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۳
اخبار مرتبط:
۶ دلیل شکست استارتاپ های ایرانی
موانع داخلی موفقیت استارتاپ ها در ایران
تعریف استارتاپ ( startup ) چیست؟
لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
نظرات