نشست مشترک مسئولان صندوق نوآوری و شکوفائی با شرکت های دانش بنیان

نشست مشترک مسئولان صندوق نوآوری و شکوفائی با شرکت های دانش بنیان

بازدید مدیران صندوق نوآوری و شکوفائی از پارک علم و فناوری فارس

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس، رئیس هیات عامل و معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفائی و رئیس و مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری فارس در نشست مشترکی با حضور فعالان شرکت های دانش بنیان استان و مستقر در پارک علم و فناوری به بیان دیدگاه ها، نظرات، بسته ای حمایتی  پرداختند.

رییس پارک علم و فناوری فارس نیز در این نشست گفت: این پارک، متولی تمام شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان و بازوی حمایتی ما صندوق نوآوری و شکوفایی است.
امین رضا ذوالقدر ادامه داد: اگر صندوق شکوفایی و نوآوری، پارک علم و فناوری فارس را حمایت کند ما نیز قول می‌دهیم سهم فارس را در صندوق افزایش دهیم.
رییس پارک علم و فناوری فارس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همگرایی خوبی بین دانشگاه‌های استان فارس ایجاد شده است و دانشگاه شیراز، یک ماه پیش قراردادی را با پارک علم و فناوری فارس منعقد کرده که بر اساس آن، بخشی از فضاهای نوساز دانشگاه شیراز برای ایجاد مراکز رشد، فضای فعالیت کارگاهی و فعالیت‌های اشتراکی در اختیار این پارک قرار گرفته است.
ذوالقدر افزود: همچنین قراردادهایی با صنایع مختلف استان فارس داریم که می‌توانند در پارک علم و فناوری مستقر شوند و از این طریق درهم تنیدگی صنعت و دانشگاه اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: انقلاب صنعتی تازه شروع شده است و کشورهای پیشرفته چند سال بیشتر نیست که حرکت خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند و ما می‌توانیم با تغییر میدان بازی در انقلاب صنعتی چهارم، سریع‌تر حرکت کنیم و در این زمینه جزو کشورهای پیشرو در جهان باشیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهار داشت: این صندوق نزدیک یک سال است که تکان جدی خورده و وظیفه‌اش را در بحث تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان به درستی انجام داده است.
علی وحدت ادامه داد: تلاش ما بر این است که مساله مالی، آخرین مشکل شرکت‌های دانش بنیان باشد و اینکه دغدغه این شرکت‌ها باید تنها مرتبط با حوزه فناوری و بازار جدید باشد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: در یک سال گذشته، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تزریق مالی و پرداخت به شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است و در بحث توسعه بازار در بخش‌های مختلف کمک شده تا این شرکت‌ها بتوانند با بخش‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ قرارداد منعقد کنند.
وحدت اظهار داشت: در پی تسهیل جدی امور هستیم و برای هر گزینه‌ای اگر نیاز به اصلاح فرآیند بوده، این کار انجام شده و شاخص‌ها و نتایج نیز بیانگر این است که حرکت ما همچنان در این روند قرار دارد و عملکرد ما در مقایسه با چند سال گذشته، موید این موضوع است.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری فارس صندوق پارک علم و فناوری نیست بلکه صندوق استان فارس است و باید در قد و قواره استان باشد.
رییس صندوق شکوفایی و نوآوری اضافه کرد: در نخستین گام، صندوق پژوهش و فناوری فارس باید سرمایه خود را افزایش دهد، اگر انحصاری در این زمینه وجود دارد اعلام شود و ما بدون تردید با انحصار مقابله می‌کنیم.
وحدت افزود: متناسب با ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری فارس، ۱۰ برابر سرمایه موجود این صندوق به آن پرداخت شده است تا مشکل شرکت‌های دانش بنیان را حل کند.
او بیان کرد: سقف اعتباری پنج میلیارد ریالی که برای صندوق‌های پژوهش و فناوری تعیین شده با این هدف بوده که به سمتی نروند که این ظرفیت را با تسهیلات ۵۰ و یا ۱۰۰ میلیون ریالی بسوزانند.
رییس صندوق شکوفایی و نوآوری گفت: شرکت های دانش بنیان باید اکوسیستم منطقه خود را بسازند و از صندوق پژوهش و فناوری فارس بخواهند به آنها سرویس و خدمات بدهد.
وحدت افزود: خیلی از موارد بد سلیقیگی است، کسی که لیزینگ می خواهد تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال محدودیت تعداد قرارداد ندارد.
وی ادامه داد: در بحث توانمندسازی، بودجه بخش توانمندسازی را امسال ۵۰ برابر سال های قبل کردیم، هر شرکتی اگر از ظرفیت کمکهای بلاعوض استفاده کند در سال حدود ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض است.
او با اشاره به اینکه به تاییدیه‌های فنی و سفر خارجی، کمک بلاعوض تعلق می‌گیردد بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان فارس  باید در رویدادهای منطقه‌ای حضور فعال‌تر و بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر پارک علم و فناوری باید ارتباط بهتری با بخش صنعت این استان داشته باشد.

دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان محدویت مالی ندارد

رییس صندوق شکوفایی و نوآوری همچنین گفت: تسهیلات پیش بینی شده در حوزه لیزینگ برای فروش شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است، از این فرصت باید حداکثر استفاده صورت بگیرد.
وحدت ادامه داد: دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با محدودیت مالی مواجه نیست و به هیچ طرحی به دلیل نداشتن پول نه نگفته‌ایم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات