شرکت‌های قدیمی رخت دانش بنیان بر تن می‌کنند

شرکت‌های قدیمی رخت دانش بنیان بر تن می‌کنند

علی ارغوان مدیر عامل شرکت فاطر الکترونیک ریز پرداز در این‌باره گفت: این شرکت نزدیک به ۳۵ سال سابقه فعالیت دارد و جزء اولین تولید کنندگان دستگاه طیف سنج نشر شعله‌ای(فلیم فتومتر) در کشور محسوب می‌شود. این دستگاه می‌تواند مواد مختلفی را مانند سدیم،پتاسیم، کلسیم،..... را در خون اندازه گیری کند و به همین خاطر در پزشکی و درمان کاربرد دارد، این محصول همچنین در صنایع مختلفی مانند خاک شناسی و گیاه‌شناسی نیز مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

این فعال فناور در ادامه اظهار کرد: محصول مشابه خارجی که توسط کشورهای مانند انگلستان تولید می‌شود نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، این در حالی است که محصول تولید شده ایران ساخت، حدود ۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. محصول ایرانی بی شک از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.

مدیر عامل شرکت فاطر الکترونیک ریز پرداز ضمن معرفی اتاقک‌های تست پایداری دارو، به عنوان دیگر محصول این شرکت، افزود: این اتاقک‌ها دارای یک سیستم کنترل هستند که معمولاً به صورت آماده از چین، تایوان و دیگر تامین‌کننده ها وارد می شود، شرکت سیستم کنترلی را تولید کرده و توسعه دادیم و همین مسئله به نقطه قوتی در تولید این محصول تبدیل شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه اظهار داشت: تا کنون موفق شده‌ایم که محصولات شرکت را به مقاصد مختلف صادراتی مانند عراق، افغانستان، ارمنستان و اوکراین صادر کنیم. البته بیشتر توان شرکت در زمینه فروش داخلی متمرکز شده است. در همین راستا برای ۵ دوره در نمایشگاه « تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت» شرکت کردیم و توانستیم با برخی از مشتریان جدید محصولات شرکت ارتباط برقرار کنیم.

وی افزد:سبد محصولات مختلف شرکت که بیشتر در زمینه محصولات آزمایشگاهی است، موارد متعددی را در بر می‌گیرد که « اتاقک‌های تست شرایط محیطی » از جمله این محصولات هستند. این اتاقک‌ها در صنایع مختلفی مانند خودرو سازی، الکترونیک و مخابرات کاربرد دارند و می‌توانند دمای بین منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۱۸۰ درجه را ایجاد کنند. ژرمیناتور یا اتاقک رشد گیاه، دیگر محصول این شرکت است که در گیاه‌شناسی کاربرد دارد.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ تماس بگیرند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


*اخبار مرتبط:

* نحوه حمایت از محصولات در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

* فروش بیش از هزار میلیاردی محصولات ششمین نمایشگاه ایران‌ساخت

* ارسال نامه اطلاع رسانی در خصوص فرآیندهای خرید از هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به کلیه دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور

* راهبرد علمی و تجاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

* نشست هم‌اندیشی شرکت‌های حاضر در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد ایران ساخت


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات