معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد: از ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های صنعت معدن حمایت می‌کنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد: از ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های صنعت معدن حمایت می‌کنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: لزومی‌ندارد شرکت‌‌های دانش بنیان حتما در تجهیزات حوزه معدن و فولاد ورود پیدا کنند بلکه از ورود آنها به مسایل جانبی نظیر آب، مسائل زیست محیطی و… در صنعت فولاد حمایت می‌کنیم.
به گزارش روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر جعفر سرقینی در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد، اظهار کرد: معدن دارای ظرفیت بالایی بوده و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. خوشبختانه تا پایان مرداد ماه سال جاری به جز حوزه آلومینیوم، در تمام حوزه‌های معدن و صنایع معدنی رشد تولید داشته‌ایم که این امر نشان می‌دهد تحریم‌‌ها تاثیری بر این حوزه نداشته است.
سرقینی افزود: حوزه دانش بنیان در این بخش می‌تواند خدمات بسیاری ارایه دهد و لزومی ‌ندارد شرکت‌‌های دانش بنیان حتما در تجهیزات ورود پیدا کنند بلکه از ورود آنها به مسایل جانبی نیز مانند ورود استارت‌ آپ‌‌ها به مسائل آب، مسائل زیست محیطی و… در صنعت فولاد، حمایت می‌کنیم، چرا که یکی از چالش‌های اصلی صنعت فولاد کاهش مصرف آب در این حوزه است. باید اشاره کنم که در حال حاضر رشد تولید فولاد ایران سه درصد از رشد جهانی بیشتر است و صنعت فولاد ایران دیگر جعبه سیاه و بسته نیست.
وی یادآور شد: تحریم آمریکا در مورد فولاد ایران هوشمندانه بوده چرا که آنها صادرات مواد اولیه را آزاد گذاشته‌اند اما جلوی صادرات فولاد را گرفته‌اند، از همین رو با وضع عوارض به دنبال تامین مواد اولیه فولاد داخل هستیم، لذا دولت باید در این زمینه هوشمندانه وارد عمل شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، تصریح کرد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا مصرف سرانه فولاد ایران پایین است؛ این انتقاد به‌جاست اما به طور قطع مصرف فولاد در آینده در کشور افزایش خواهد داشت. خوشبختانه زنجیره فولاد و ‌مس در کشور تکمیل شده، چرا که کامل کردن زنجیره صنعت فولاد یکی از برنامه‌‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است. از همین‌رو ظرفیت زنجیره فولاد کشور هم‌اکنون به ۲۱۰میلیون تن رسیده و صنعت فولاد به دلیل تلاش شرکت‌‌های این حوزه بومی ‌شده و جای کار بسیاری دارد.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

    منبع خبر

    صندوق نوآوری و شکوفایی

    صندوق نوآوری و شکوفایی

    صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

      نظرات