دکتر وحدت در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد: رسالت صندوق نوآوری بهم‌‌رسانی شرکت‌‌های دانش بنیان به شرکت‌‌های بزرگ صنعتی است

دکتر وحدت در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد: رسالت صندوق نوآوری بهم‌‌رسانی شرکت‌‌های دانش بنیان به شرکت‌‌های بزرگ صنعتی است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، رسالت این صندوق را علاوه بر تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، بهم‌‌رسانی این شرکت‌‌ها به شرکت‌‌های بزرگ صنعتی عنوان کرد و گفت: رویدادهایی نظیر گردهمایی فناورانه صنعت فولاد در راستای همین رسالت صندوق برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت‌ در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد که در محل صندوق نوآوری به مدت سه روز در حال برگزاری است، بیان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی را با رویداد فضایی آغاز کردیم، چرا که دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده بود. در عین حال شرکت‌هایی که شکل گرفته‌اند برای اینکه مردم بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند، فعال نشده بودند که در این رویداد تلاش‌هایی برای پیوند میان این شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه صورت گرفت.
وی تصریح کرد: چنین رویدادهایی با هدف فن بازار، صنعت و دانشگاه برگزار نمی‌شود، بلکه این رویدادها در جهت رسالت صندوق که تامین مالی شرکت‌های دانش برای گسترش اقتصادشان و بهم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان به حوزه صنعت است، برگزار می‌شود. در رویدادهای گذشته خوشبختانه هم صنایع بزرگ و هم شرکت‌های دانش بنیان از همکاری و تعاملات صورت گرفته بسیار راضی بودند. در این راستا صندوق نوآوری حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش بنیان را رسالت خود می‌داند و این اقدام را در قالب تسهیلات لیزینگ، ارایه ضمانت‌نامه، تسهیلات نمونه‌سازی و… ارایه می‌دهد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در این رویداد حدود ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازهای فناورانه صنعت فولاد حضور دارند و ۱۱ شرکت بزرگ نیز نیازهای فناورانه خود را ارایه می‌دهند و با شرکت‌های دانش بنیان گفت‌وگو خواهند داشت. فرق این نمایشگاه با نمایشگاه‌های عامی که برگزار می‌شود در این است که صندوق تلاش دارد بخش‌های فنی شرکت‌ها را در این نشست‌ها حاضر کند تا با شرکت‌های دانش بنیان به گفت‌وگو بپردازند.
وحدت یادآور شد: حوزه فولاد ابعاد متفاوتی دارد و امیدواریم که با اعتمادی که به شرکت‌های دانش بنیان می‌شود، اتفاق‌های خوبی برای اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد، چرا که این راه حل‌های کوچک می‌تواند منجر به اتفاقی بزرگ در حوزه فولاد کشور شود. خوشبختانه در ۶ سال گذشته ظرفیت فولاد کشور دو برابر شده که این امر حاکی از تلاش مدیران و شرکت‌های بزرگ این حوزه است. این صنعت در شرایطی که بسیاری از بخش‌های کشور دچار رکود شده است، ۶ و چهار دهم درصد رشد داشته و این باعث افتخار کشور است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: راه رشد و پیشرفت نوآوری در حوزه فولاد باز است، لذا شرکت‌های کوچک و دانش بنیان می‌توانند به این صنعت وصل شوند. حوزه فولاد یک حوزه چندوجهی و گسترده‌ای است که از بحث‌های تامین نیاز فناورانه در حوزه تجهیزات و مانیتورینگ تا حوزه محیط زیست و انرژی را شامل می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در تمام این حوزه‌ها ورود پیدا کنند و بدانند که صندوق نوآوری حامی فروش شرکت‌های دانش بنیان است.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات