طرح‌های هسته‌های فناور در حوزه «مواد و ساخت» داوری شد

طرح‌های هسته‌های فناور در حوزه «مواد و ساخت» داوری شد

پس از مرحله ارزیابی و غربالگری اولیه، برنامه‌ریزی‌های لازم برای داوری حضوری هسته‌های فناور راه یافته به مرحله بالاتر «مسابقه شناسایی هسته‌های فناور در حوزه مواد و ساخت»، انجام شد.

«مسابقه شناسایی هسته‌های فناور در حوزه مواد و ساخت» با حمایت ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، از ۱۵شهریورماه تا ۱۵ آبان ماه سال جاری برگزار شد.


فلزات، پلیمرها، شیشه و سرامیک‌ها، کامپوزیت‌ها، افزودنی‌های صنایع رنگ، زیست مواد، مواد هوشمند، بازیافت، فرایندهای ساخت و تولید و فرایندهای تکمیلی (عملیات حرارتی، عملیات جوشکاری، سطح و پوشش‌دهی و ...)، از جمله محورهای طرح‌های ارائه شده در این رویداد بودند.


در روز، ۲۳ و ۲۴ آذرماه سال جاری، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، با همکاری هیات داوری متشکل از افراد صاحب‌نظر درحوزه‌های فنی، صنعتی، سرمایه‌گذاری و با راهبری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۷ ایده مربوط به هسته‌های فناور راه یافته به مرحله بالاتر، توسط راهبران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

هیئت‌های داوری در دو بخش «بازیافت و آلیاژ سازی» و «سرامیک و کامپوزیت» صاحبان طرح‌ها را به حضور پذیرفتند تا در مدت زمان تعیین شده از طرح‌های خود دفاع کنند.

در روز نخست فرایند داوری، محققانی از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله بوعلی سینای همدان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی همدان و دانشگاه علم و صنعت ایران،تبریز، پژوهشگاه مواد و انرژی، اراک و دانشگاه نوشیروانی بابل، ایده‌های نوآورانه خود را ارائه کردند و به پرسش‌های مختلف داروان پاسخ دادند.

حمیدرضا شاهوردی از اعضای ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که ریاست هیئت داروان را بر عهده داشت، ضمن ترغیب جوانان و محققین حاضر در رویداد به توجه بیشتر به جنبه‌های تجاری طرح‌ها، اظهار کرد: در طرح‌های ارائه شده، غالباً تحلیل‌های از وضعیت رقبای کاری نیز بیان می‌شود، این طرحها و برآوردها باید بر اساس واقع بینی باشد تا علاقه به کار و به شکل موشکافانه تمام زوایای بازار در نظر بگیرد.

وی افزود: باید تمامی مدل‌های کسب و کار به شکل درست تعریف شود و مسائلی مانند آینده بازار، نحوه تامین مواد اولیه، حاشیه سود و البته سطح توجیه پذیری اقتصادی طرح و زیر ساخت‌ها در واقع بینانه ترین حالت ممکن مورد واکاوی قرار گیرد.

فرایند داوری‌ها در روز یکشنبه ۲۴ آذر ماه نیز در دو بخش « چاپ سه بعدی » و « مهندسی سطح » ادامه خواهد داشت.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد و پیشرفته و ساخت معاونت علمی، علاوه بر دعوت از محققین هر رشته علمی از نمایندگان شتابدهنده‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری نیز دعوت کرد تا با حضور در فرایند داروی و طرح پرسش از صاحبان طرح‌ها، پروژه‌های کاری برجسته و منتخب را که قابلیت سرمایه گذاری دارند را از ابتدا مورد رصد و توجه قرار دهند.

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

مهلت ثبت نام در مسابقه شناسایی هسته‌های فناور در حوزه مواد و ساخت، تمدید شد

از پروژه‌های منتخب تولید مرکب رسانا حمایت می‌شود

معاونت علمی از طرح‌های بومی تولید "ورق‌های PVC " حمایت مالی می‌کند

فناوری ساخت کارت ملی بومی می‌شود

لطیفی: ۶۰ طرح فناورانه در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفت

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات