مدیریت بر مبنای پاسخگویی و صداقت

مدیریت بر مبنای پاسخگویی و صداقت

نشست مدیران عامل شرکت های پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی با سرپرست پارک علم و فناوری یزد، روز یکشنبه ۷ مهر ۹۸، با حضور محمد مهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد، عباس باقی، مدیر پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک، سید محمد خامسی، مدیر روابط عمومی پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، محمدمهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد در این نشست بالا بودن تنوع کاری پردیس زیست فناوری را هم فرصت و هم تهدید دانست و گفت: باید هم افزایی بهتری اتفاق افتد و شرکت ها بهترین خدمات دهنده به خودشان باشند و این بدان معناست که شرکت های بزرگتر به شرکت های کوچک تر کمک کنند.
وی ضمن تقدیر از زحمات داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک یزد، گفت: امیدوارم بتوانیم همواره از تجارب و دانش ایشان در پارک و استان استفاده کنیم.
لطفی ارزش اساسی و محوری خود را پاسخگویی و صداقت با مجموعه ی ستاد پارک، مدیران، ذینفعان و از همه مهم تر شرکت های پارک عنوان کرد و گفت: خواستم ایمیلی ساخته شود تا نکاتی که به ذهنتان می رسد را مستقیماً با من درمیان گذارید تا بدانیم به منظور بهبود خدمات رسانی به شرکت ها چه مسیری را طی کنیم و از شما بیاموزیم.
وی با بیان اینکه بازار محصولات فناوری در درجه بالای اهمیت قرار دارد گفت: پارک به عنوان نهاد حاکمیتی باید دو ماموریت بازار شناسی و بازار سازی را انجام دهد و بازاریابی قاعدتاً به عهده خود شرکت است.
لطفی با اشاره به اینکه پارک یزد در حوزه های مختلف توانمندی های گوناگونی دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد، گفت: بسیاری از آیین نامه ها و دستور العمل هایی که امروز رویه مدیریت فناوری کشور است در پارک یزد کلید خورده و این موضوع نشان از آن دارد که این پارک ساختار و معماری توانمند و تیم بسیار خوبی دارد.
لطفی بالا بردن تعداد و تقویت شرکت های فناور تخصصی و دانش بنیان، استفاده از توانمندی خاص بعضی از مدیران عامل در زمینه کارآفرینی برای کمک به دیگر شرکت ها، بالا بردن تعداد رویدادهای روزانه در پارک، حل مشکلات کمبود فضای پارک، برنامه ریزی و نظم دهی به مسائل حقوقی و مالی شرکت ها و پیگیری و بررسی مسئله ی زمین طرح جامع را از برنامه های پارک دانست و گفت: ارتباط با شرکت ها و تعامل با دستگاه های اجرایی استان بسیار اهمیت دارد و باید بیش از پیش این موضوع پیگیری شود.
وی با بیان اینکه باید اختیارات بیشتری به پردیس ها داده شده و متقابلاً بیشتر خواسته شود، اظهار داشت: روسای پردیس ها و مراکز رشد با شرکت ها ارتباط داشته و بهترین ارزیابی را آن ها از شرکت ها دارند و باید اختیارات مالی و بودجه ای آن ها نیز بیشتر شود و برای انجام این امر از یک سو نیاز به ساختار سازی در درون پردیس ها داریم و از سوی دیگر محدودیت هایی در این حوزه. لذا لازم است تعادلی میان این دو برقرار گردد.
وی با اشاره به وضعیت بودجه ای پارک گفت: تلاش خواهیم کرد با پیگیری مستمر و عاجل پایه بودجه ی پارک را برای سال ۹۸ تقویت کنیم که این مهم می تواند دست پارک را برای حمایت بیشتر از شرکت هایش باز کند.
وی با اشاره به انتصاب شهرام شکوهی به عنوان معاون جدید فناوری و نوآوری پارک یزد، گفت: اختیارات مالی حوزه ی پشتیبانی فناوری نیز در اختیار ایشان خواهد بود چرا که مدیری که طرح و برنامه داشته باشد اما اختیارات مالی او در حوزه دیگری باشد نمی تواند به خوبی برنامه هایش را اجرا کند.
لطفی با بیان اینکه در بحث آزمایشگاه ها و کارگاه ها نباید با دانشگاه ها موازی کاری داشته باشیم، گفت: با توجه به ماموریت پارک باید به سمت آزمایشگاه هایی برویم که فراتر از آزمایشگاه های پژوهشی بوده و در آن ها توسعه محصول و ارائه خدمت صورت می پذیرد.
وی با اشاره به لزوم اصلاح آیین نامه ارزیابی و تامین زیرساخت لازم برای اجرای فرایند آن تصریح کرد: طی صحبت های انجام شده تصمیم برآن شد که بحث ارزیابی شرکت ها فعلا متوقف و تا پایان سال قراردادهای استقرار با رتبه بندی و ارزیابی قبلی شرکت ها منعقد گردد.
شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد در این نشست طراحی خدمات جدید با ارزش افزوده بالا و ارتقای خدمات را جزو برنامه های خود اعلام کرد و گفت: ایجاد و یا ارتباط با شبکه هایی که در آن شرکت ها منتفع شده و به نهادهای مالی و خدمات متنوع دیگر دسترسی داشته باشند، مانند شبکه های مالی و شبکه های علم و فناوری، از برنامه هایی است که به جد دنبال خواهیم کرد.

شکوهی تصریح کرد: فراهم کردن، تقویت و به روز رسانی زیرساخت های توسعه فناوری بحث دیگری است که مدنظر داریم و صد البته مدیران شرکت ها باید به ما کمک کنند تا ارائه این خدمات ارتقا و بهبود یابد.
عباس باقی، مدیر پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این پردیس در سال گذشته گفت: در حال حاضر ۱۵ شرکت پیش رشد، ۳۶ شرکت رشد و ۲۲ شرکت پسارشد در این پردیس مستقر هستند. همچنین ۱۴ شرکت نیز پذیرش شده و که در انتظار استقرارند.
باقی با بیان اینکه در پردیس زیست فناوری پنج گروه کاری شامل فناوری های زیستی، مواد و محصولات پیشرفته، برق و الکترونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و داروهای پیشرفته وجود دارد گفت: ۴۷ خدمت را در پردیس احصا کرده ایم و برنامه داریم شرکت های بزرگ تر را برای انجام منتورینگ و مشاوره برای شرکت های نوپا انتخاب و از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.
گفتنی است، در این نشست مدیران عامل شرکت های مستقر در پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی، ضمن توضیح فعالیت ها و محصولات تولیدی خود، مسائل، مشکلات، کمبود ها و چالش های پیش روی خود را با سرپرست جدید پارک یزد مطرح نمودند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات