فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می‌یابد

فناوری‌های حوزه بنادر و دریانوردی توسعه می‌یابد

این تفاهم‌نامه همکاری در راستای سیاست‌های کلی کشور برای رونق تولید، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی حوزه بنادر و دریانوردی به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک، ایجاد و ارتقاء زمینه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی، خدماتی، آموزشی و تولیدی کاربردی در حوزه بنادر و دریانوردی توسعه خواهد یافت.

یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه حمایت از توسعه کسب‌وکار و فعال‌سازی زنجیره تامین قطعات تجهیزات دریایی و بندری و مصالح نوین دارای کاربرد در سازه‌های دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی در کشوراست.

همچنین افزایش مشارکت و همکاری در طرح اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای مرتبط دریایی برای محصولات فناورانه تولید داخل و حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان بندری و دریایی در بنادر کشور برای رفع نیازهای فناورانه سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه مشترک مقرر گردیده که پروژه‌های مشترک فناورانه و مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری دانشگاه‌های فعال در حوزه دریا و شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی در موضوعاتی نظیر هوشمندسازی بنادر و حمل‌ونقل و کنترل ترافیک دریایی با استفاده از فناوری‌های نوین تعریف و اجرا گردد.

«برگزاری مشترک رویدادهای کارآفرینی در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی مانند چالش فناوری، ایده‌بازار و موارد مشابه»، «مشارکت و حمایت از تدوین مطالعات راهبردی در حوزه بنادر و حمل‌ونقل دریایی نظیر نقشه راه فناوری و آمارنامه دریایی ایران» و «مشارکت و حمایت از تولید و توسعه نرم‌افزارهای مدیریت و مهندسی سواحل (نظیر مدل‌سازی و تجهیزات اندازه گیری مشخصه های دریایی، نرم افزارهای مهندسی و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور) به منظور توسعه دریامحور» از دیگر توافقاتی است که در این تفاهم‌نامه آمده است.

این تفاهم نامه در روز ملی حمل‌ونقل میان محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و منوچهر منطقی دبیرستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حضور وزیر محترم راه و شهرسازی و جمعی از مدیران کشتیرانی و بنادر و دریانوردی و فعالان بخش خصوصی منعقد گردید.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات