یک هیات تجاری و فناوری ایرانی به ترکیه می‌رود

یک هیات تجاری و فناوری ایرانی به ترکیه می‌رود

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اعزام یک هیات تجاری و فناوری به کشور ترکیه، بیان کرد: اول تا سوم بهمن‌ماه امسال، کشور ترکیه میزبان ۱۰۰ نماینده از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی می‌شود. در این هیات تجاری نمایندگانی از شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیانی حضور دارند که با هدف ایجاد و توسعه روابط بین‌المللی و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی به کشور ترکیه سفر می‌کنند.

بنا به گفته کرمی، برگزاری نشست مشترک میان شرکتهای دانش بنیان ایرانی و شرکتهای ترکی متناظر و بازدید از مراکز فناوری و صنعتی این کشور از اهداف اصلی سفر به کشور ترکیه است.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ارتباطات بین‌المللی یکی از الزامات اولیه در فرآیند بین‌المللی شدن شرکت‌ها و صادرات محصولات و خدمات است. حضور در هیات‌های تجاری بین‌المللی همواره از طرف دولت‌ها مورد حمایت قرار گرفته و بر همین مبنا مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق حمایت می‌کند.

کرمی ادامه داد: در این هیات که با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به ترکیه می‌روند، نمایندگانی از شرکت‌های فعال حوزه‌های فناوری به‌بویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت، تجهیزات و ماشین‌آلات و مواد پیشرفته حضور دارند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: پذیرش و اعزام این هیات‌ها و یا افراد می‌تواند با هدف‌های مختلفی نظیر توسعه بازار، رصد رقبا و فناوری‌های مشابه، سرمایه‌گذاری مشترک، آموزش و کسب تجربه در حوزه‌های مختلف باشد.

کرمی افزود : این سفر در ادامه سفرهای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کشورهای دارای تعامل سازنده با ایران صورت می‌گیرد. سفری که ره آورد آن توسعه ارتباطات علمی و فناورانه با دیگر کشورها و رونق دادن به بازار فروش شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد هیات تجاری از شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای برگزاری نشست‌های B۲B با شرکت‌های متناظر به ترکیه اعزام کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

اعزام هیات تجاری و فناوری ایرانی در عرصه عطر و اسانس به فرانسه

اعزام ۲۰ هیئت تجاری به بازارهای هدف صادراتی از سوی معاونت علمی

اعزام یک هیات تجاری و فناوری ایرانی به کشور آفریقای جنوبی


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات