بازدید دکتر وطن پور مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ،درمان ، آموزش پزشکی  از پارک علم و فناوری البرز

بازدید دکتر وطن پور مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ،درمان ، آموزش پزشکی از پارک علم و فناوری البرز

دکتر وطن پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با هدف توسعه فعالیت شرکتهای فناور و دانش بنیان از پارک علم و فناوری البرز روز دوشنبه ۲ دی ماه بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی  پارک علم و فناوری البرز، دکتر وطن پور روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه  دایمی دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز افزود:  طرح های سلامت دیجیتال به ویژه تشخیص و ژن تراپی در این زمینه مورد توجه است.
وی ادامه داد: اکنون تعدادی شرکت برای این طرح های سلامت دیجیتال شناسایی شده است و عنوان کرد گفت: با توجه به توسعه روز افزون جمعیت بر روی پروژه گوشت مصنوعی نیز بررسی هایی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد :تحریم ها امروز برای کشور فرصت ساز شده و با اتکا بر توان علمی و توسعه شرکت های دانش بنیان توانسته ایم از ظرفیت های داخلی به خوبی بهره برداری کنیم.
دکتر وطن پور گفت: بر این اساس وزارت بهداشت از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند و در ادامه افزود: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای نمایش توانمندی ها در عرصه علم و دانش است و با توافقی که وزارت علوم, تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی داشته است از ظرفیت پارک های علم و فناوری در حوزه سلامت برای تولید صنعتی استفاده می شود.
دکتر ربانی رییس پارک علم و فناوری البرز در حاشیه  این رویداد گفت: استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و فناور برای توسعه اشتغال با توجه به تحریم ها و با هدف خروج از بودجه متکی به نفت ضروری است.
وی ادامه داد: امروز با اتکا به ظرفیت های داخلی توانسته ایم به موفقیت های قابل توجه دست یابیم چنانچه در هفته گذشته شرکت های فناور البرز در نمایشگاه پژوهش این استان بیش از ۷ میلیارد تومان قرار داد را با هدف بهبود هرچه بیشتر تولید داخل به امضا رساندند.
آقای ربانی گفت: همچنین شرکت های فناور پارک با حضور در نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری بیش از ۹۴ میلیارد تومان و حدود ۸۰ هزار یورو قرارداد را به امضا رساندند که حدود ۲۵ درصد قرار دادهای کشور در این زمینه را تشکیل می داد.
وی اظهار داشت: حجم بالای قراردادهای فناورانه البرز در نمایشگاه های یاد شده حاکی از سوق یافتن این استان به سمت رفع معضلات ملی است.
رییس پارک علم و فناوری البرز اضافه کرد: در گذشته اگر نیاز به تجهیزات و مواد اولیه از خارج از کشور بود امروز با تکیه بر دانش بومی توانسته ایم در مسیر خود کفایی هر چه بیشتر قرار گیریم.
در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان البرز که با حضور تعدادی از شرکت های فناور و دانش بنیان حوزه سلامت برگزار شد, توان این استان در زمینه های تجهیزات پزشکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی در معرض نمایش قرار گرفت.
رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: این پارک در حالی که تا پایان سال سه ماه باقی مانده به تعهد خود برای اشتغال ۲۰۰ نفر عمل کرده است.
در پایان ، طی نشست مشترک دکتر وطن پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با مدیران شرکتهای فناور و دانش بنیان عضو پارک و استان حوزه سلامت, ضمن ارائه توانمندی‌های فناورانه توسط برخی مدیران واحدهای فناور پارک علم و فناوری, سایر واحدهای فناور مشکلات و سوالات خود را با دکتر وطن پور مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبر در حال تکمیل است...


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات