به دنبال راه اندازی پارک های مشترک در داخل و خارج کشور هستیم

به دنبال راه اندازی پارک های مشترک در داخل و خارج کشور هستیم


دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در حاشیه نشست و بازدید از شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان گفت: ما به دنبال راه اندازی پارک های مشترک در داخل و خارج کشور هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ضمن نشست و بازدید از شرکت های فناور و دانش بنیان آرون زیست طب پاژ، ایمن موج توس و آهار شرق عضو پارک علم و فناوری خراسان در سوم دی ماه سال جاری گفت: ما به دنبال راه اندازی پارک های مشترک در داخل و خارج کشور هستیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از حضور نوآوران و شرکت های پارک علم و فناوری خراسان گفت: وجود این نوآوران افتخار ماست، چرا که پایه های اقتصاد دانشی را پی‌ریزی می‌کنند.

وی تجاری شدن و بازاریابی این شرکت ها را حائز اهمیت دانست و درخصوص حمایت های بین المللی از شرکت های فناور و دانش بنیان گفت: حمایت ها در دو محور خواهد بود. اول خود پارک است که به دنبال ایجاد پارک های مشترک در داخل کشور و خارج از جمله در کشورهای عراق و سوریه هستیم و دوم شرکت هایی است که انتظار می رود، وزارتخانه های مختلف در کشورها فضایی ایجاد کنند تا شرکت های ما بتوانند به لحاظ امکانات از آن ها استفاده کنند.

مهندس امینی معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان ضمن اشاره به فعالیت های بین المللی پارک و حضور در نمایشگاه های خارجی امارات، عراق، تاجیکستان و قزاقستان، بازدید هیئت ها و دانشجویان خارجی از پارک خراسان را مطرح کرد و گفت: پارک علم و فناوری خراسان به مدت ۲ سال، پارک برتر در حوزه صادرات بوده است.

وی اظهار کرد: پارک خراسان آمادگی همکاری در راه اندازی پارک های مشترک با کشورهای قزاقستان و تاجیکستان را دارد و همچنین می تواند در ایجاد یک پایگاه صادراتی در حوزه نرم افزار و تجهیزات آزمایشگاهی به افغانستان به عنوان الگو و نمونه در کشور فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت سما توس گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۸۵ با حوزه نرم افزارهای سازمانی آغاز کرده است. و فعالیت این شرکت با نظام صنفی استان را عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت سماتوس اظهار کرد: هم اکنون همکاری و فعالیت شرکت با نظام صنفی استان را عنوان کرد و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ذیل وزارت علوم و وزارت بهداشت را از جمله مشتریان این شرکت بیان کرد.

وی مجموعه محصولات شرکت سماتوس را اتوماسیون اداری پیوند، خط تولید نرم افزار پیوند، سامانه علم سنجی و زیرساخت رایانش ابری معرفی کرد. همچنین تصریح کرد: این شرکت با دارا بودن مجوز شتاب دهنده تخصصی حوزه فناوری اطلاعات از وزارت کار، می تواند به عنوان بازوی تخصصی حوزه فناوری اطلاعات به شرکت ها کمک کند.

مدیرعامل شرکت پرنیان پردازش پارس نیز فعالیت خود را در پارک خراسان از سال ۸۶ و در حوزه محصولات بروز، تحت وب و آنلاین با سه برند اورست، سامیار و پرنیان عنوان کرد. وی دانشگاه‌ها را از جمله مشتریان اصلی خود دانست

وی ادامه داد: مزیت های محصولات پرنیان شامل موراد ذیل است: یکپارچگی، استانداردهای بین المللی، پشتیبانی از زبان های مختلف، استفاده از تکنولوژی های روز جهانی، قیمت مناسب، اجرا شده بر بستر کلود، امکان پشتیبانی آنلاین و پشتیبانی همه نیازهای سازمان



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات