۲ محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران‌ساخت شد

۲ محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران‌ساخت شد

کیت‌های سنجش الایزا ( ELISA ) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می‌شود. با این حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته با بکارگیری توان و فناوری  روز دنیا به دانش تولید این کیت‌ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی کشور به بیگانگان را بکاهد.

علیرضا روزبهانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پیشگامان سنجش ایستاتیس» بیان کرد: محققان این شرکت تا به امروز توانسته‌اند حدود ۱۶ محصول مختلف را تولید و روانه بازار کنند همچنین ۲ محصول جدید را تولید و اکنون در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای تولید انبوه و عرضه به بازار است.

وی گفت: این شرکت در زمینه تولید کیت‌های تشخیص طبی فعالیت می‌کند با گذشت ۵ سال از فعالیت رسمی خود، توانسته ۱۸ نوع محصول از نوع کیت‌های الایزا ( ELISA ) را تولید و بازار عرضه می‌کند.

این فعال فناور درباره یکی از محصولات تولیدی این شرکت گفت: با توجه به این که کمبود ویتامین D در افراد جامعه ایران به تعداد زیادی وجود دارد این شرکت با تشخیص این نیاز تلاش خود را به کار گرفت و توانست به تولید کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف سازد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پیشگامان سنجش ایستاتیس» ادامه داد:‌ پیشتر این کیت‌ها از خارج تهیه و به کشور وارد می‌شد و درپی آن مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می‌شد که خوشبختانه با تولید این محصولات توسط این شرکت و چند شرکت داخلی دیگر کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.

روزبهانی درباره ۲ محصول جدید شرکت که اخیرا تولید شده است گفت: کیت سنجش ویتامین B ۱۲ و کیت سنجش آنتی‌ژن AMH ، ۲محصول جدید این شرکت تا پیش از پایان سال به تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: این شرکت توانسته برخی محصولات خود را به کشور جمهوری آذربایجان صادر کند.

این فعال فناور درباره رقبای خارجی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند گفت: در زمینه تولید کیت الایزا ( ELISA ) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان مطرح دنیا از کشورهایی اروپایی و آمریکا هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پیشگامان سنجش ایستاتیس» درباره کیفیت کیت‌های تولیدی این شرکت گفت: محصولات تولیدی شرکت پیشگامان سنجش ایساتیس با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند و در برخی موارد حتی از آنها نیز بهتر است.

روزبهانی درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این مجموعه برای۴۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی و رشته‌های مرتبط اشتغالزایی شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* ورود طرح کلان ملی واکسن آنفولانزا به بازار دارویی کشور

* کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد

* شتابدهنده «پرسیس‌ژن» باحضور معاون علمی‌ و‌ فناوری رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود

* فناوری‌های سلامت برگ برنده ۲۰۲۰ نظام سلامت

* پیشتازی در تحقیقات پیش‌بالینی در مرکزی با محصولات دانش‌بنیان


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات