موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می‌شود

موتور هواپیماهای مسافری داخل کشور تعمیر می‌شود

در برخی از موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است. به همین دلیل، تعمیر و یا تامین داخلی قطعات مورد نیاز صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیروهای بومی توانست به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.

به گفته محمد حسن دیباجی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دیبا انرژی پگاه» ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی ا‌ست و برای سرپا ماندن نیازمند کار علمی گسترده‌ است.

وی درباره فعالیت شرکت‌هایی داخلی که خدمات تعمیری موتور هواپیما ارائه می‌دهند گفت: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.

دیباجی ادامه داد: ‌همکاری با شرکت هواپیمایی آسمان از تعمیر موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ آغاز و به مرور زمان به موتور هواپیمای ایرباس۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ توسعه پیدا کرده است.

این فعال فناور افزود:‌ فوکر۱۰۰ یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور است و موتور این هواپیما‌ها ساخت شرکت « رولزرویس » است، این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیماها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی فعالیت خود را بر روی این موتور آغاز کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «دیبا انرژی پگاه»، این شرکت از دانش تعمیر و ساخت ۲ قطعه در موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ به تعمیر ۸ قطعه در ۵ هواپیما رسیده است.

وی درباره میزان اشتغالزایی که در این حوزه شده است گفت: این شرکت برای ۳۵ نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت اشتغالزایی کرده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* سند نروژی برای اثبات توان ایران در تعمیر هواپیما

* تعمیرات اساسی موتور هواپیماهای جت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

* همکاری با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما به زودی آغاز می‌شود

* بومی‌سازی سیستم مدیریت هواپیما در کشور

* ساخت هواپیما مطابق دانش فنی جهان میسر است


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات