تاسیس پارک علم و فناوری در کشور سوریه با همکاری ایران

تاسیس پارک علم و فناوری در کشور سوریه با همکاری ایران


در حاشیه چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد نشست مشترک پارک علم و فناوری خراسان و رئوسای دانشگاه دمشق و حلب کشور سوریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از معاونت حمایت و پشتیبانی فناوری؛ در این نشست توانمندی شرکت های فناور و دانش بنیان استان توسط معاون حمایت و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان معرفی و سابقه پارک خراسان در راه اندازی و مدیریت پارک و مراکز رشد ارائه شد.
امینی گفت: بر اساس سیاست های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری خراسان آمادگی دارد در صورت فراهم بودن امکانات و زیرساخت های فیزیکی و قانونی، به راه اندازی پارک علم و فناوری در کشور سوریه کمک نماید.
دکتر قباقیبی رئیس دانشگاه دمشق با ابراز خرسندی از دستیابی جوانان ایران به فناوری های روز دنیا گفت امیدوارم در دوران بازسازی سوریه با کمک ایران بتوانیم با راه اندازی تکنوپارک در سوریه بتوانیم امید را در جوانان و دانشمندان سوری زنده کنیم.
قباقیبی تاکید کرد: در ابتدا بهتر است فناوری های تجاری سازی شده در ایران به سوریه منتقل و در آنجا توسعه پیدا کند.
در ادامه دکتر افیونی رئیس دانشگاه حلب نیز گفت: متخصصین ایرانی توانسته اند با همت و تلاش و خودباوری در بسیاری از علوم پیشرو باشند و این می تواند الگوی خوبی برای جوانان سوری باشد.
وی تاکید کرد: چون در حال حاضر زیرساخت های لازم برای خلق فناوری های جدید در سوریه فراهم نیست، کمک ایران در این خصوص می تواند به شکوفایی سوریه کمک کند.
روسای دانشگاه های بزرگ سوریه با استقبال از پیشنهاد مطرح شده توسط قائم مقام وزیر علوم ایران در امور بین الملل، برای تاسیس پارک های علم و فناوری مشترک و پیگیری اجرایی شدن آن از دولت سوریه تاکید کردند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات