دکتر ستاری در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت فولاد: برای پیشرفت حوزه دانش بنیان باید از بازارهای داخلی صیانت کرد

دکتر ستاری در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت فولاد: برای پیشرفت حوزه دانش بنیان باید از بازارهای داخلی صیانت کرد

معاون علمی‌و فناوری رئیس جمهوری، گفت: اقتصاد دانش بنیان در هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر آنکه آن کشور از بازارهای داخلی خود صیانت کرده باشد.
به گزارش روابط عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد، عنوان کرد: کشور باید خام فروشی را فراموش کند، چرا که با خام فروشی نمی‌‌توانیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در کشور نگه داریم. نباید فراموش کنیم که کشوری که خام فروشی دارد نیاز به راه‌اندازی دانشگاه و پژوهشگاه ندارد.
وی یادآور شد: اگر قرار بود در حوزه‌های نفت و معدن خام فروشی کنیم چرا دانشگاه تاسیس کرده‌ایم. باید بدانیم که حوزه‌های دانش بنیان باعث تولید ارزش افزوده می‌‌شود. مشکل ساختاری که در کشور وجود دارد فرهنگ عمومی ‌و سختار نادرستی است که وارد قانون و فضای کسب و کار کشور شده است.
ستاری تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ با شبکه‌‌های سازماندهی شده وارداتی روبه‌رو هستند که این امر موجب شده که اگر شرکتی بخواهد دانش فنی تولید کند پس از طی فرآیندهای طولانی اخذ استانداردها باید وارد فرآیندهای مناقصه شود و این شرکت نوپا باید با غول‌های بزرگ حوزه خود بجنگد.
معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهوری، ادامه داد: باید بدانیم که هیچ کشوری در دنیا اقتصاد دانش بنیانش پیشرفت نکرده مگر آنکه از بازارهای داخلی خود صیانت کرده باشد، به بیان ساده‌تر بازارهای آزاد راه‌اندازی شده‌اند تا بتوانند بازارها را از ما بگیرند.
وی در پایان ضمن تشکر از برگزاری رویدادهای فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی، بیان کرد: روزی که وارد حوزه دانش بنیان شدیم با چند شرکت کوچک مواجه بودیم اما خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های بزرگ دانش بنیان در کشور ایجاد شده‌اند و ما تا زمانی که کشور از یک کشور وارداتی به کشوری صادراتی تبدیل شود دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات