گردشگری و اصلاح مصرف دو زمینه همکاری با زیست‌بوم نوآوری در کشور است

گردشگری و اصلاح مصرف دو زمینه همکاری با زیست‌بوم نوآوری در کشور است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اردکانیان وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: آقای رئیس جمهور دستور بسیار خوبی صادر کرده‌اند که بر اساس آن باید از مجموعه‌های ایجاد شده نظیر این مجموعه حمایت صورت گیرد. البته در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی و دیگر مراکز ایجاد شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وقتی این شور و اشتیاق جوانان نخبه و فعال دیده می‌شود، مسئولین احساس می‌کنند که خود آنها نیازمند این زیست بوم نوآور و پویا هستند.

ایجاد اتصال با زیست بوم نوآوری کشور
اردکانیان با اشاره به مشکلات موجود در کشور افزود: یکی از راهکاری‌های حل مشکل بخشی نگری و تمرکز گرایی در کشور می‌تواند ایجاد یک اتصال منطقی میان ظرفیت‌های ایجاد شده در زیست بوم نوآوری و سازمان اداری و حکمرانی کشور باشد.

به گفته اردکانیان کارخانه نوآوری آزادی یک مجموعه ارزشمند است که به مثابه یک پروتز درمانی عمل می‌کند که به یک بدن و ساختار بیمار کمک خواهد کرد تا بهبود یابد. ساخت این قطعه و پروتز که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته، کار مهم و پیچیده‌ای است و این کاری است که تاکنون انجام گرفته است. پس از این باید کمک کرد تا این پروتز در بدن بیمار به صورت شایسته‌ای قرار گیرد.

همکاری در زمینه گردشگری سدها
وزیر نیرو در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: وزارت نیرو می‌تواند در چند بخش از خدمات این مجموعه‌های نوآور بهره‌مند شود، از جمله می‌توان در اصلاح مصرف آب و انرژی و کاهش تلفات در شبکه‌های آب و برق از خروجی کار زیست بوم نوآوری کشور بهره‌مند شد.

به گفته وزیر نیرو سایت سدهای بزرگ برای استفاده هموطنان در زمینه گردشگری به روی علاقه مندان باز شده است و می‌توان در این زمینه با شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و مجموعه‌های نوآور فعال در حوزه گردشگری همکاری و مشارکت کرد.

در این بازدید پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از معاونین وزارت نیرو اردکانیان را همراهی می‌کردند.

اخبار مرتبط :

خلاقیت چیست ؟

اگر آرزوهای بزرگ کاری دارید؟

مهدی صداقت مدیر خانه نوآوری از دغدغه‌اش می‌گوید

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات