محیط متعالی نیازمند تفکر متعالی است

محیط متعالی نیازمند تفکر متعالی است

نشست مدیران عامل شرکت های پردیس علوم انسانی و هنر با سرپرست پارک علم و فناوری یزد، روز سه شنبه ۹ مهر ۹۸، با حضور محمد مهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد، تقی فرهنگ نیا، مدیر پردیس علوم انسانی و هنر، شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک، سید محمد خامسی، مدیر روابط عمومی پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های پردیس علوم انسانی و هنر در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست محمد مهدی لطفی، سرپرست پارک علم و فناوری یزد ضمن تقدیر از زحمات داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک، گفت: ایجاد پردیس علوم انسانی و هنر مرهون تفکرات، زحمات و تلاش های ایشان است.
وی با تاکید بر تغییر روش کارهای پژوهشی در حوزه ی علوم انسانی، اظهار داشت: روش های پرسشنامه ای و افکارسنجی که تا کنون سود چندانی نداشته باید به سمت اقدام پژوهی سوق داده شود و نتیجه طرح های ارائه شده صرفاً به تدوین یک کتابچه منتهی نشود.
سرپرست پارک یزد افزود: ممکن است هر شرکتی با توجه به فعالیت خود پیشنهاد متفاوتی در مورد نحوه ارزیابی داشته باشد اما واقعیت این است که ما نمی توانیم به تعداد تمام شرکت ها مدل ارزیابی طراحی کنیم، بنابراین باید در این مورد یک رویه مشخص و یکسان، البته با همراهی و همفکری خود شرکت ها تعریف شود.
وی با اشاره به امکان تغییر برخی رویه ها در پردیس علوم انسانی، با توجه به ماهیت حوزه فعالیتشان گفت: شرکت های مستقر در پردیس می توانند به ما کمک نموده و طرح های پیشنهادی خود را برای جایگزینی برخی روش ها که با این حوزه سازگار نیست ارائه کنند.
لطفی بزرگترین مشتری شرکت های پردیس علوم انسانی و هنر را پارک علم و فناوری یزد دانست و تصریح کرد: هر شرکتی ایده و مدل تجاری سازی مناسبی در حوزه ی هنر داشته و آن را به صورت یک پروپوزال خاص و متفاوت ارائه نماید، قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی داشتن ایده، برنامه و انگیزه برای خدمت در حوزه توسعه فناوری را دلیل قبول مسئولیت خود دانست و گفت: زمانی که مسئولیتی به من پیشنهاد می شود اگر برای آن مسئولیت، برنامه، ایده و انگیزه نداشته باشم آن را قبول نخواهم کرد.
سرپرست پارک یزد با اشاره به اینکه اخذ تصمیمات مناسب نیازمند زمان و صبر است، گفت: باید به ما فرصت دهید تا ساختاری را ایجاد کنیم که در زمانی کوتاه اثر بخشی لازم را داشته باشد.
لطفی تصریح کرد: پاسخگویی و صداقت دو اصل اساسی در کار ما است و سعی می کنیم کل پارک به این دو اصل پایبند باشند.
وی با بیان اینکه بهره گیری از متخصصین علوم انسانی در مجموعه ی پارک بسیار مهم است، گفت:
استفاده از ظرفیت شرکت های مجموعه علوم انسانی برای حل مسائل و مشکلات پارک از برنامه های ما خواهد بود و امیدواریم بتوانیم به کمک شما گام های بلندی برداریم.
وی تصریح کرد: ایجاد خط اعتباری برای تحقیق و توسعه شرکت ها بسیار مهم است و اگر ایده ای در این زمنیه وجود دارد از آن استقبال خواهیم کرد.
لطفی برند سازی برای پارک علم و فناوری یزد را لازم دانست و گفت: تمام تلاش من و مجموعه پارک ارتقاء جایگاه و برند پارک خواهد بود زیرا بالا بودن جایگاه پارک علم و فناوری یزد موجب کمرنگ ترشدن برخی مشکلات خواهد بود.
سرپرست پارک یزد با تاکید بر لزوم ایجاد واحدی جهت رصد مداوم مسائل حقوقی، مالیاتی و مشاوره ای شرکت ها، گفت: باید اصلاحاتی نیز در زمینه ارزیابی انجام شود و در کل مقایسه سیستم ها و شرکت ها با یکدیگر اشتباه است و هر شرکت باید با گذشته ی خود مقایسه شود.
شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد نیز در این نشست شرکت ها را به داشتن صبر برای تغییر شرایط دعوت کرد و گفت: خواهشمندیم برخی از محدودیت ها و شرایط پارک را درک کنید زیرا اکنون کشور در شرایطی خاص بوده و گذر از آن نیازمند صبر و تلاش مضاعف است.
وی افزود: معتقدیم بسیاری اصلاحات و مشکلات باید به کمک شرکت ها حل شوند و این موضوع نیازمند تعامل بیشتر مدیران شرکت ها با مجموعه پارک است.
معاون فناوری و نوآوری پارک یزد تصریح کرد: طبق دستور سرپرست پارک علم و فناوری یزد بازبینی ها و اصلاحاتی در ساختار پارک ایجاد خواهد شد تا خدماتی بهتر با ارزش افزوده بالاتر ارائه شود.
تقی فرهنگ نیا، مدیر پردیس علوم انسانی و هنر نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این پردیس در سال گذشته،گفت: در حال حاضر ۹ شرکت پیش رشد، ۱۸ شرکت رشد و ۲۱ شرکت پسارشد در این پردیس مستقر هستند.
فرهنگ نیا ایجاد فضای فیزیکی برای فروش محصولات شرکت های پردیس علوم انسانی و هنر را بسیار مهم دانست و گفت: نمی توان به شرکت های حوزه علوم انسانی و هنر با دید کمیتی نگریست و پیشنهاد می کنم این مورد در بازنگری ارزیابی لحاظ شود.

گفتنی است، در این نشست مدیران عامل شرکت های مستقر در پردیس علوم انسانی و هنر، ضمن توضیح فعالیت ها و محصولات تولیدی خود، مسائل، مشکلات، کمبود ها و چالش های پیش روی خود را با سرپرست جدید پارک یزد مطرح نمودند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات