۸۲ پتنت بین‌المللی شد

۸۲ پتنت بین‌المللی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، حمایت از ثبت اختراع در دفاتر معتیر خارجی یکی از اقدامات کانون پتنت معاونت علمی و فناوری در راستای تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آن‌ها است.

کانون برای تحقق این هدف خدماتی مانند ثبت اختراع در سیستم‌های پتنت معتبر جهان مانند «USPTO» و «EPO» و حمایت ۹۰ درصدی از کل هزینه‌های ثبت در ادارات معتبر ثبت اختراع را انجام می‌دهد. تا کنون مخترعان ایرانی با دریافت این حمایت‌ها موفق به ثبت بین المللی ۸۲ اختراع شدند.

بر اساس این گزارش تا کنون یک هزار و ۶۸۸ درخواست در سامانه کانون برای دریافت حمایت ثبت شده که از این تعداد ۲۷۴ پرونده پس از ارزیابی مورد تایید قرار گرفته است.

همچنین ترویج و انتشار مفاهیم و موضوعات مرتبط با حقوق مالکیت فکری برای آگاهی بخشی به مخاطبان عام، توانمندسازی کار‌شناسان دفا‌تر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بانک اطلاعاتی از فناوری‌ها و اختراعات پتنت شده و معتبر از دیگر اهدافی است که در این کانون دنبال می‌شود.

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

* ثبت ۵۲ پتنت ایرانی در دفاتر ثبت اختراع بین‌المللی

*پتنت چیست؟/ نحوه ثبت مالکیت فکری و اختراع به صورت بین‌المللی

*جایگاه ایران در ثبت پتنت ارتقاء یافت


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات