«شلهوب»، اسم رمز ورود به دنیای تکنولوژیک...

«شلهوب»، اسم رمز ورود به دنیای تکنولوژیک...

«شلهوب»، اسم رمز ورود به دنیای تکنولوژیک خرده‌فروشی

«شلهوب»، اسم رمز ورود به دنیای تکنولوژیک خرده‌فروشی

در بین تمام برندهای بزرگ و کوچک خاورمیانه، نام یک شرکت که اکثر مراکز خرید این منطقه با احترام نامش را به زبان می‎‌آورند، گروه «شلهوب» است.

این مجموعه قدرتمند با تجهیز و ساخت مراکز خرید و مال‌ها، خدمات مهمی به خرده‌فروشی و صنایع لوکس ارائه کرده است. در واقع «شلهوب» از زمان تاسیس در سال ۱۹۵۵ در دوبی، بی‌‌وقفه پیشرفت کرده و حالا پاتریک شلهوب به عنوان مدیر فعلی برند برنامه‌های بلندپروازانه‌تری تدارک دیده است.

پیش به سوی مدرنیته

در واقع آنچه شلهوب را در گذر زمان به نامی معتبر تبدیل کرده، پیشرفت روزافزون و استقبال از علم روز است. آنها زمانی نمایندگی‌هایی به شکل سنتی و فیزیکی بودند اما حالا به سمت تجارت آنلاین تغییر نقش داده‌اند. از طرفی تکنولوژی نقش مهمی در دنیای خرده‌فروشی دارد و شلهوب هم خیلی خوب خودش را به این صنعت تحمیل کرده است. به عقیده پاتریک شلهوب، اکنون برند او یک گروه ۱۲هزار نفره است و تعداد زیادی از برندهای تولیدی در زمینه مد و فشن هم از شلهوب ایده و مشورت می‌گیرند. او در این‌باره اظهار داشت: «در هر ۱۴ کشور و منطقه حوزه فعالیت‌مان، خیلی شناخته‌شده هستیم. یک تیم حرفه‌ای با کلاس جهانی داریم و برندهایمان، مشتریان خاص خودشان را دارند. اطمینان از پیشرفت هرچه بیشتر و اداره بازارهای هدف، نقش مهمی در پیشرفت ما داشته است.»

با وجود در اختیار داشتن ۷۰۰ واحد تجاری، شلهوب پروژه بلندپروازانه افتتاح ۵۰ تا ۷۰ واحد خرده‌فروشی در هر سال را دنبال می‌کند. از سوی دیگر تعطیلی برخی واحدهای تجاری، دست شلهوب برای هزینه بیشتر جهت افتتاحیه‌های باشکوه‌تر را باز گذاشته است. علاوه بر این، شلهوب از چندی قبل در زمینه بهداشت و زیبایی هم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و ژوئن گذشته یک مرکز زیبایی در دوبی‌مال و شعبه دیگری در ریاض‌پارک افتتاح کرد. از سوی دیگر زیرشاخه‌های فروش اینترنتی این برند هم فعالیت تجاری گسترده‌ای دارند و روزهای موفقی را سپری می‌کنند. از جمله دیگر کارهای مهم گروه شلهوب می‌توان به افتتاح هشت فروشگاه و برند لوازم آرایشی و بهداشتی در مرکزخرید «الماریا» و کارهایی مشابه در ریاض عربستان و امارات اشاره کرد. شلهوب در ۲۰ سال گذشته، هر سال نمودار رشد خوبی داشته و با فراموش کردن بحران نفت در دنیا در سال ۲۰۱۵، مدام در حال رشد و شکوفایی است. به اعتقاد شلهوب مشتری‌مداری در چنین جملاتی تعریف می‌شود: «ما همیشه تلاش می‌کنیم با مشتریان‌مان در ارتباط باشیم تا بدانیم آنها چه می‌خواهند، چه تفکراتی دارند، چگونه برانگیخته می‌شوند و ما از چه راهی می‌توانیم جواب همه این پرسش‌ها را بیابیم.»

برنامه ۹۰۰ روزه

در حال حاضر شلهوب روزهای زیادی از برنامه ۹۰۰ روزه تبدیل شدن به مولتی‌برند را پشت سر گذاشته و روزهای خوب‌تری هم در پیش دارد؛ آنقدر که در جهان پرشتاب‌ امروزی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. با این میزان تغییر و تکنولوژی در دنیای امروز خرده‌فروشی، شلهوب تنها راهکار برای عقب نماندن از جمع بزرگان را بالا بردن سطح علم و دانش و همچنین تطبیق‌پذیری سریع می‌داند. شلهوب از قدرت مردم گفت: «ما باید به مشتریان خوب و جذاب‌مان، فرصت نشان دادن و تخلیه انرژی را بدهیم. اولین و مهم‌ترین نکته این است که مردم یک شرکت یا یک برند را می‌سازند.»

به عقیده شلهوب یکی از دلایل موفقیت این برند، درس گرفتن از شکست‌ها، به اشتراک گذاشتن تجربیات و صبوری در مواقع ناکامی است. اما بزرگ‌ترین مبارزه پیش‌ روی شلهوب چیست؟ او در این‌باره گفت: «در طول چند سال اخیر، سلیقه مشتریان متفاوت شده و انتخاب‌های متفاوتی دارند. در این شرایط ایجاد برنامه‌هایی برای جلب رضایت مشتری سخت و سخت‌تر می‌شود. در بازار آزاد اقتصادی، رقابت خیلی شدید است و نباید از قافله جا بمانید. به زمانی برای تاثیرگذاری بیشتر نیاز داریم. ما به آنچه خودمان انجام می‌دهیم، مشتاق نیستیم اما اطمینان دارم می‌توانیم نقش مهمی در دنیای مجازی و حقیقی داشته باشیم چون به اندازه کافی مسئولیت‌پذیر هستیم. به مسئولیت‌هایمان در قبال مردم و این جهان وفادار هستیم و همیشه و در هر زمانی برای بهبود و آینده بهتر دنیا با تمام وجود تلاش خواهیم کرد.»

منبع: RLI MAGAZINE

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات