رواج تفکر واگرایانه و نقادانه در بین دانش آموزان
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در جلسه هیات امنای پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم مطرح کرد: تفکر واگرایانه و نقادانه بستر ذهن نوآور است و باید توسط افراد مجرب و کاردان در آموزش و پرورش راهبری شود.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی،
دکتر علی محمدنیکبخت با بیان اینکه کسب و کار و ایجاد ارزش افزوده از دانش، بدون آراستگی و ساماندهی های لازم که معمولا در دنیا در مقطع کارشناسی ارائه می شود، توسط یک فرد امکان پذیر نیست، توضیح داد: همانطور که در کل دنیا بدون گواهی خودرو شما نمی توانید رانندگی کنید، در فضای کسب و کار نیز بدون تعلیمات و آموزش های لازم نمی توانید وارد فضای کسب و کار شوید.
وی ادامه داد: این پژوهش سرا بطور قطع یک ماموریتی برعهده دارد، که آن نیز پرورش ذهن خلاق و نوآور در بین دانش آموزان است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت پرورش ذهن خلاق و نوآور، گفت: اگر بتوان یک تفکر و ذهن خلاق و نو آور را در بین دانش آموزان ترویج داد، این ذهن خلاق وقتی وارد دانشگاه می شود در ابتدای راه در انتخاب رشته دانشگاه دقت خواهد کرد و اینطور نخواهد بود که بدون علایق وارد رشته ای در دانشگاه شوند و نتایجی حاصل شود که حاصل ضعف و ناکارآمدی پرورش ذهن خلاق است.
دکتر نیکبخت ادامه داد: ترویج این نوع ذهن خلاق نیازمند دو نوع تفکر است که شامل تفکر نقادانه و واگرایانه می باشد.
وی با بیان اینکه در دنیا نوآوری و فناورای ها توسط افرادی ایجاد می شود که تفکر نقادانه دارند، اظهار کرد: کاری که ما در پارک علم و فناوری انجام می دهیم ترویج این نوع تفکر ها در جامعه است چرا که پارک در زمینه راهبری تجربه کافی دارد و میتواند نقش خوبی در این زمینه ایجاد کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان با ابراز اینکه پارک علم و فناوری برای تقویت ذهن خلاق انواع رویدادهای در محور های تخصصی مختلف را برگزار می کند، گفت: چیزی که در پارک علم و فناوری به دنبال آن هستیم تقویت فرهنگ و اکوسیستم نوآوری در جامعه است.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی
نظرات