گردهمایی بانوان کارآفرین در ورامین

گردهمایی بانوان کارآفرین در ورامین

بانوان کارآفرین استان تهران در ورامین گرد هم جمع شدند

همایش بانوان کارآفرین استان تهران با محوریت توسعه اشتغال در مناطق روستایی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش که روز دوشنبه در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد، بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار، تجربیات تولید محصولات خود را با یکدیگر به  اشتراک گذاشتند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین در این همایش گفت:

بانوان ایران اسلامی در طی ۴۰ سال گذشته ثابت کرده‌اند که از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردارند و برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی، لازم است تا از نیروی زنان جامعه بهره برد.
سیداصغر تقوی افزود:

مهمترین اصل در این که بتوان از ظرفیت بانوان استفاده کرد این است که بانوان، ابتدا به خودباوری رسیده و توان خویش را محدود به فعالیت‌های خاص نکنند.
وی با اشاره به حمایت ویژه دولت از تولید و اشتغال به ویژه در حوزه روستایی گفت:

حمایت‌های دولت از زنان در حوزه تولید و کارآفرینی در موفقیت و پیشرفت زنان کارآفرین ایرانی موثر بوده است.

وی اظهار کرد: زنان کارآفرین شهرستان ورامین در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، دامپروری و تولید صنایع دستی و فرش، توانسته‌اند تا گام‌های موثری در تولید و ایجاد اشتغال برداشته و علاوه بر کسب درآمد برای خود و سایر افراد، اقتصاد شهرستان را نیز با رونق همراه کنند.

تقوی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی تشکل‌های تعاونی بانوان کارآفرین به منظور رفع مشکلات این حوزه گفت: در حال حاضر ۲۰ صندوق خرد زنان در مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین مشغول به فعالیت است که بیش از ۷۵۰ نفر از بانوان در این صندوق‌ها عضو هستند.
وی تاکید کرد: صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری، الگوی موفقی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و با هدف توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی که به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی منجر می‌شود، راه اندازی شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

لینک اصل خبر در سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    منبع خبر

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف یک مرکز نوآوری و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات