از تمرین کسب‌وکار تا تجاری‌سازی ایده‌ها

از تمرین کسب‌وکار تا تجاری‌سازی ایده‌ها

یکی از این مسیرهای پیش رو که نقطه آغاز کسب‌وکارهای صاحبان ایده شده است، قدم گذاشتن در مراکز رشد و نوآوری است. مراکزی که واحدهای فناور نوپا را در دل خود پرورش می‌دهند و آماده به کار می‌کنند.

این واحدها عمدتا در بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و نوآوری که در سراسر کشور فعال هستند تمرین کسب‌وکار می‌کنند تا بتوانند فعالیتشان را تبدیل به یک شخصیت حقوقی مستقل به عنوان یک شرکت یا واحد فناور کنند تا با ارتقاء توانشان موضوع دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها را هم احراز کنند.

«شرکت‌هایی که بخواهند به عنوان دانش‌بنیان احراز صلاحیت شوند باید یک مسیر ارتقایی را طی کنند. امروز بیش از ۶۰۰ مرکز رشد واحدهای فناور، ۳۸ پارک علم و فناوری و ۱۵۰ مرکز نوآوری در سراسر کشور حضور فعال دارند که عمدتا بر مبنای مزیت‌های قومی شکل‌ گرفته‌اند.»

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، می‌گوید: با تداوم فعالیت‌ شرکت‌‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، تلاش می‌کنیم از این فعالیت‌ها حمایت کامل کنیم.

با روند رو به رشد فعالیت زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی در کشور در آینده‌ای نه‌چندان دور، جایگاه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در اقتصاد کشور برجسته‌تر خواهد شد. فعالان کوچک اقتصادی که دور از چشم بازار بزرگ نفتی در مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری، رشد می‌کنند.

فعالیت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ استارتاپ‌ در زیست‌بوم فناوری، ایران را در منطقه آسیای جنوب غربی و در منطقه منا به یک کشور بسیار پیشرو در حوزه توسعه کسب‌‌وکارهای نوآورانه قرار داده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

زیست بوم نوآوری باید در همه حوزه‌ها راه اندازی شود

تحول اقتصاد کشور با تشکیل زیست بوم نوآوری و کارآفرینی امکان پذیر است

«خانه نوآوری» نهاد رشددهنده در زیست بوم کار آفرینی و استارتاپی ایران


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات