توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران؛ شامپوی گیاهی ضد ریزش مو «هردوک» تولید شد

توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران؛ شامپوی گیاهی ضد ریزش مو «هردوک» تولید شد

محققان پارک علم و فناوری مازندران موفق به تولید شامپو گیاهی ضد ریزش مو محصولی کاملا «ایرانی» شدند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، شامپو گیاهی ضد ریزش مو «هردوک» فرمولاسیونی کاملاً گیاهی و منحصر به فرد دارد، به طوری که آنالیز آزمایش اکتیو این محصول نشان می‌دهد که کمتر از ۵ درصد مواد شیمیایی در فرمولاسیون آن به کار رفته است.

اسدی مدیرعامل شرکت اکلیل مستقر در پارک علم و فناوری مازندران در این خصوص گفت: این شامپو برای انواع موها مناسب بوده و چند خاصیت اصلی دارد. اولین خاصیت آن جلوگیری و کاهش ریزش موی سر است. همچنین این شامپو به درمان شوره سر نیز کمک چشمگیری خواهد کرد. ویژگی دیگر شامپو هم جلوگیری از سفیدی موهاست.

وی افزود: شامپو گیاهی هردوک مدل Herbal به تنظیم PH پوست سر کمک کرده و با یک دوره مصرف موها را به طرز محسوس شاداب‌تر و سالم‌تر خواهد کرد. در این شامپو از مواد گیاهی مفید و گوناگونی چون شلتوک، حنا، ختمی، اسطخودوس، بید و آلوئه ورا و نیز از مواد معدنی همچون خاکستر و پودر زغال فعال استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت اکلیل به مزیت‌های این شامپو شاره کرد و گفت: مواد معدنی تشکیل دهنده شامپو هردوک باعث می شود تا پولکی های مو یا «کوتیکول» مو باز شده و شرایط برای جذب و دریافت مواد مغذی نظیر پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در لایه «کراتین» مو محیا شود. در اینجاست که مواد موثره گیاهی موجود در شامپو هردوک جذب مو می شوند. پودر زغال فعال موجود در شامپو هردوک باعث می شود تا از طریق مجرای «آپوکرین ها» یا «غدد تعریق» راهی برای نفوذ مواد موجود در شامپو به دهانه «فولیکول» باز شود و فولیکول مو تغذیه شود.

وی از دیگر مزایا این محصول را مواد موثره گیاهان موجود در شامپو هردوک دانست و افزود: مواد موثره گیاهان مو را قوی، حجیم، درخشان (به واسطه حنا موجود در شامپو)، نرم، خوش حالت (به واسطه گیاه ختمی موجود در شامپو) می‌کند. همچنین درمان خارش کف سر و التهاب و در واقع همان شوره سر، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن ویتامین ب ۱۲ و اسید فولیک (به واسطه آلوورا موجود در شامپو) و … از دیگر خواص این محصول است.

اسدی در پایان اظهار کرد: شامپو گیاهی هردوک محصولی کاملاً «ایرانی» است. تمامی مواد اولیه، فرمولاسیون و دانش به کار رفته در ساخت این محصول ایرانی است. فرمولاسیون گیاهی این محصول از کتب مرجع طب سنتی اساتید به نام ایرانی استخراج شده است.

لازم به توضیح است شرکت اکلیل تمامی مجوزه های لازم را برای تولیدشامپوی هردوک از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت معدن و تجارت اخذ کرده است.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات