اولین نشست نمایندگان روسای پارک های علم و فناوری منطقه یک کشور

اولین نشست نمایندگان روسای پارک های علم و فناوری منطقه یک کشور

اولین نشست نمایندگان روسای پارک های علم و فناوری منطقه یک کشور و کمیته بازاریابی و تجارت سازی با حضور نمایندگان ۶ استان در سالن جلسات پارک علم وفناوری گیلان برگزار شد.

دکتر امیر ملک پور معاون پارک علم و فناوری گیلان ضمن خیر مقدم به نمایندگان روسای پارک علم و فناوری حاضر در نشست گفت: هدف از این نشست افزایش تعاملات و پیگیری و ارائه پیشنهادها در زمینه تشکیل کمیته‌هایی است که با توجه به اتاق فکر منجر به تشکیل شبکه در منطقه یک می‌شود.

وی افزود: امیدواریم این نشست ها ما را به مسیری هدایت کند که بتوانیم با هم‌افزایی، فرصت‌های بهتری را برای اهداف پارک‌های منطقه یک فراهم کنیم.

ملک‌پور در ادامه با اشاره به توسعه اکوسیستم نوآوری گفت: مهم‌ترین هدف پارک‌ها بحث شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و هم چنین توسعه و رونق اکوسیستم استارتاپی است که خوشبختانه دراستان گیلان گرایش به آن به وجود آمده است و تیم‌های جوان و خلاقی در حوزه استارتاپ ها در حال فعالیت هستند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گیلان در خصوص پارک علم و فناوری گیلان افزود: پارک علم و فناوری تنها به ساختمان مرکزی خلاصه نمی‌شود و دارای ده مرکز رشد در نقاط مختلف استان و در شهرهای مختلف می باشد که این مراکز یک شبکه حمایتی را در سطح استان ایجا نموده‌اند که ظرفیت‌های استان را شناسایی و در مسیر رشد فناوری هدایت می‌کنند.

دکتر ملک‌پور تصریح کرد: در یک سال گذشته مدیریت پارک علم و فناوری گیلان مجموع فعالیت‌هایی را با هدف توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان ایجاد نموده که می‌توان به راه اندازی اولین فضای کار اشتراکی در فضای کار ICT اشاره کرده که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

در حوزه مالکیت فکری با توجه به میزان چالش‌ها و تقاضاهایی که در آن حوزه در بحث مالکیت فکری وجود دارد یک کارگروهی را تحت عنوان کارگروه مالکیت فکری تشکیل شده که وظیفه آن پایش و کنترل فرآیند داوری و ثبت اختراعاتی است که به پارک علم وفناوری گیلان به عنوان مرجع منطقه ای مالکیت فکری ارجاع می شود.

افزایش تعاملات دستگاه‌های استانی منطقه یک کشور

دکترکیانی دبیر نمایندگان پارک‌های علم و فناوری منطقه یک در خصوص این نشست بیان کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کارگروه تعاملات بین‌الملل برای پیگیری ظرفیت‌ها در این حوزه تشکیل شده که در ابتدا با تمرکز بر کشور‌های حوزه CIS که در شمال و حاشیه دریای خزر می‌باشند، کار خود را آغاز نموده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری تبریز در خصوص فعالیت های اخیر گفت: اخیرا بحث افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق را داشتیم که علاوه درحال پیگیری فن‌بازار هفته پژوهش استانی و حضور در فن بازار هفته پژوهش کشور هستیم.

دبیر نمایندگان پارک علم وفناوری منطقه یک در ادامه افزود: روابط معمول و مستمری در پارک‌های علم و فناوری وجود ندارد و هر روزه مسائل جدید در خصوص شرکت‌ها و مشکلاتشان در پارک علم وفناوری اتفاق می‌افتد. که تفاوت بین پارک ها را با سایر سازمان ها و ارگان های همتراز بیشتر نمایان می کند.

دکتر کیای با اشاره به اینکه اصل مهم ارتباط در این حوزه شبکه‌سازی است؛ گفت: هدف ما ایجاد شبکه‌سازی در منطقه یک است. تعامل پارک‌ها با یکدیگر بحث مهمی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

دکتر کیانی در خصوص کمیته بازاریابی و تجارت‌سازی اذعان داشت: ما همزمان با برپایی نمایشگاه دپارتمان بازاریابی را افتتاح کردیم. این دپارتمان با سیاست مرکز انتقال فناوری و هم مالکیت فکری و بازاریابی تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت بودجه و امکان استفاده بهتر از امکانات موجود در حوزه بازاریابی برای شرکت‌های فناور وارد بازار مناقصات شدایم و من پیشنهاد می‌کنم تا سامانه‌ای را آماده نماییم تا از ظرفیت‌های شرکت‌های فناور پارک های منطقه یک مطلع شویم تا بتوانیم با هم‌افزایی شرکت‌ها بتوانیم در انجام مناقصات بزرگ موفق‌تر عمل نماییم. که این موضوع احتیاج به شبکه‌سازی دارد.

ایشان ادامه داد: با ایجاد نمایشگاه‌های مختلف می‌توان از مشکلات و نیازمندی‌های شرکت‌های فناور آگاهی یابیم و در جهت بر طرف ساختن آن با ایده‌ها و تجربیات خود شرکت‌ها اقدام نماییم.

در ادامه این نشست خانم مهندس میرزنده‌دل مدیر بازاریابی و ارتباطات، درباره اقدامات پیشنهادی گفت: با ایجاد و تدوین کمیته‌هایی در منطقه یک، می‌توانیم برنامه‌های پیشنهادی را در تمام پارک‌های علم وفناوری منطقه همزمان اجریی نماییم و پیشنهاد می‌شود کمیته‌هایی با عنوان کمیته پشتیبانی و مالی، کمیته موسسات و مراکز رشد و کمیته روابط عمومی و بین‌المللی ایجاد گردد تا در هر یک از این کمیته‌ها تصمیمات مشترکی گرفته شود و با ساماندهی و اجرای این تصمیمات در حمایت از شرکت‌های فناور بهتر عمل نماییم.

ایشان در مورد اولین جلسه نمایندگان کمیته بازاریابی و تجاری‌سازی افزود: در این کمیته نمایندگان هر یک از پارک‌ها با ارائه عملکرد خود از ظرفیت‌های موجود در پارک‌ها آشنا خواهند شد و با ارائه فرآیندهای بازاریابی و تجاری‌سازی واحد خود می‌توانند پیشنهادهای مشترکی برای هم‌افزایی و ارتباط بین شرکت‌های فناور برقرار نمایند تا در حوزه بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور بهتر عمل نمایند. و این خود به عملکرد بهتره فعالیت‌های منطقه منجر خواهد شد.

خانم مهندس میرزنده دل افزود: این همکاری و تعامل می‌تواند از طریق وبینار و همچنین جلسات حضوری صورت گیرد. که البته باید برای تشکیل هر یک از این کمیته‌ها تصمیم‌گیری شود تا برای اجرایی شدن آن، پارکها، نمایندگان خود را مشخص نمایند.

لازم بذکر است در این نشست آقایان داوری مدیر موسسات و بازاریابی پارک آذربایجان غربی، دبیری نماینده پارک علم و فناوری زنجان، پیله ور مدیر امور موسسات و واحد بازاریابی پارک علم و فناوری قزوین، نوروزی مدیر موسسات واحد بازاریابی پارک علم و فناوری اردبیل، جنتی مدیر موسسات و واحد بازاریابی پارک علم و فناروی تبریز و کوهستانی از امور موسسات پارک علم و فناوری گیلان نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات