کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می‌شود

کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می‌شود

این هدف بهانه‌ای شد تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از حامیان اصلی زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری در شیراز وارد عمل شود.

تجربه خوب و به ثمرنشسته کارخانه آزادی در تهران هم مزید بر علت شد تا کارخانه‌ای در شیراز و در فضایی به مساحت ۹ هزار متر مربع در فاز اول راه‌اندازی شود.

کارخانه نوآوری شیراز با هدف تکمیل زنجیره زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری با حضور همه بازیگران این زنجیره و به منظور هم افزایی و رشد ایده‌های نخبگان و دانشجویان ایجاد شده است و حوزه‌های فعالیت این کارخانه توسعه بازار و کسب‌وکارهای فناورانه در این منطقه کشور است.

هدف کارخانه نوآوری شیراز به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری منطقه جغرافیایی گستره جنوب کشور، ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و موسسات آکادمیک و دانشگاهی است.

این کارخانه واقع در محل سابق کارخانجات ITMC شیراز در ۲ طبقه ایجاد شده است. کارخانه نوآوری شیراز با داشتن دسترسی محلی مناسب به فضایی برای حضور ذی‌نفعان حوزه تکنولوژی، اعم از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها موجب رونق کارخانه نوآوری تبدیل شده است. این کارخانه بر اساس برنامه بهره برداری ۱۰ ساله، حداقل یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

در سال ۹۹ حداقل اشتغال‌زایی فاز اول بهره برداری از این کارخانه، ۷۰۰ نفر و اشتغال‌زایی فاز دوم بهره‌برداری در سال آینده به یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید. این کارخانه قرار است در حوزه‌های مختلف IoT ، کشاورزی، سلامت، سایر انرژی‌ها و گردشگری فعالیت کند.

کارخانه نوآوری شیراز فضایی پویا برای استقرار ذی‌نفعان حوزه فناوری است که منجر به حمایت و ارتقای کسب‌وکارهای دانش‌بنیان می‌شود. در این کارخانه فضای کاری اشتراکی و دورهمی‌ها، دفاتر اداری و ویژه، اتاق جلسات، سالن‌های کنفرانس، فضای نمایشگاهی و آمفی‌تئاتر، کافه، منطقه استراحت و باشگاه سرگرمی، استودیوهای بازی و تولید محتوا دیجیتال و باشگاه کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری و دانش‌آموزی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این کارخانه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس منعقد شد و پایه‌های شکل‌گیری این زنجیره مهم زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی بنا شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

کارخانه نوآوری شیراز

۸ کارخانه نوآوری بزودی راه‌اندازی می‌شود

افتتاح کارخانه نوآوری آزادی توسط رئیس‌جمهور

کارخانه نوآوری چیست؟


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات