وزیر علوم طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را ابلاغ کرد

وزیر علوم طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را ابلاغ کرد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش عالی، طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این طرح با هدف تجمیع و یکپارچه‌سازی راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستگاه‌های اجرایی درجهت ارتقای ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت تهیه شده است.

بهبود و اصلاح ساختار، فرآیندها و آئین‌نامه‌های اجرایی، پیش‌بینی مشوق‌ها و پشتیبان‌ها، هدفمند کردن برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و توسعه همکاری‌ها و مشارکت با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور از مهم‌ترین راهبردهای این طرح هستند.

در روند تهیه این طرح از منابعی همچون اسناد بالادستی، بررسی وضع موجود، تجارب و برنامه‌های کشورهای مختلف استفاده شده است.

دکتر غلامی در این نامه، ضمن تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی در ستاد وزارت علوم، خطاب به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی آورده است که با توجه به اهداف و راهبردهای تعیین شده در این طرح، برنامه‌ریزی و اقدامات متناسب صورت پذیرد.

وی همچنین اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌نفع را ضروری دانسته است.

طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت دارای ۶ هدف کلان، ۸ راهبرد اصلی و ۴۴ اقدام اجرایی است.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات