ضرورت ورود جدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به حوزه فناوری

ضرورت ورود جدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به حوزه فناوری


قم- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با ابراز خرسندی از توسعه علم و فناوری در استان قم گفت:
این مجموعه باید با همکاری شرکت های فناور نیازها و برنامه های مددجویان را روزآمد و فناورانه کند.

اکبر میرشکار در بازدید از دستاوردهای  پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به دیدگاه مثبت مقام معظم رهبری به نخبگان و فناوران جامعه گفت: ایشان نخبگان جوان را سرمایه اصلی و آینده ساز نظام می دانند.

وی با تمجید از عملکرد واحدهای فناور عضو پارک در توسعه علم و فناوری در سطح استان گفت: برای کمیته امداد ارتباط با نخبگان جوان و فناوران صاحب ایده یک واجب عینی است.

نیاز مددجویان کمیته امداد به دستاوردهای فناورانه

میرشکار با اشاره به اینکه نا به سامانی اوضاع اقتصادی وظایف کمیته امداد را دشوار کرده است گفت: اکنون بیش از ۴۰هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که باید در نوع حمایت و امداد رسانی به آنها تجدید نظر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید براینکه پارک باید کمک کند تا خدمت رسانی کمیته امداد از حالت سنتی خارج شود گفت: اینکه مبلغی را به عنوان کمک مستقیم و یارانه ای در اختیار مددجویان قرار دهیم اصلا منطقی و مطابق با عقل معاش نیست و هزینه های اجتماعی بالایی هم دارد.

وی با حمایت از طرح یکی از شرکت های عضو پارک مبنی بر خدمات رسانی آنلاین تاسیساتی به کاربران گفت: این واحد فناور می تواند با امضای قرارداد همکای به اعضای تحت پوشش کمیته امداد خدمت رسانی کند و با این کار هم خدمات ارزان ارایه و هم امنیت خانه های مددجویان را تامین کنند.

ادای دین نخبگان فناور به مددجویان

میرشکار با ابراز تاسف از اینکه ۶۵ درصد مددجویان از زنان سرپرست خانوار هستند گفت: بانوان به دلیل اینکه باید به صورت همزمان مسئول خانه و فرزندان و شاغل باشند شرایط سخت تر و محدود تری دارند.

وی با بیان اینکه تعداد زنان با سواد با تحصیلات عالیه زنان سرپرست خانوار در استان بالاست افزود: اگر بتوان از ظرفیت های این افراد از شرکت های فناور استفاده کرد می توان کارآفرینی فناورانه ای فراهم کرد که این عزیزان بیشتر سر خانه و زندگی باشند و به مسئولیت مادری خود توجه بیشتری کنند.

میرشکار با اذعان به اینکه کمیته امداد قم ورود جدی و مهمی به حوزه فناوری نداشته است گفت: ما می توانیم در قالب همکاری با شرکت های عضو پارک و با طراحی اپلیکیشن های فناورانه نیازهای مخاطبان و اعضای خود را متناسب با نیازها و اقتضائات تامین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با ابراز خرسندی از توسعه علم و فناوری در سطح استان گفت: خوشبختانه اراده جوانان نخبه و صاحب فکر برای انجام کارهای بزرگ و توسعه کشور بسیار امید بخش است

اخوان علوی با بیان اینکه جامعه هدف مشترک بسیاری میان پارک و کمیته امداد امام خمینی وجود دارد، گفت: اگر برنامه تعریف شده و هدفمندی میان دو طرف ایجاد شود شاهد رشد و توسعه اشتغال و فناوری میان مددجویان کارآفرین استان خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه پارک در سال های اخیر دستاوردهای بسیار بزرگی برای استان داشته است گفت: نرخ فروش شرکت های فناور و دانش بنیان در سال ۹۷ به بیش از۶۵ میلیارد تومان و نرخ صادرات شرکت های دانش بنیان استان بیش از یک میلیارد دلار می رسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به حضور موفق شرکت های عضو پارک در نمایشگاه های تخصصی گفت: شرکت های عضو پارک تنها در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری بیش از ۷ میلیارد تومان قرارداد فناوری امضا کردند که رتبه اول کشور در امضای این نوع قراردادها در میان پارک های علم و فناوری به دست آوردیم.

اخوان علوی با بیان اینکه باید ظرفیت ها و توانمندی های مددجویان فعال و کارآفرین کمیته امداد امام خمینی شناسایی شود گفت: برقراری تفاهم نامه همکاری میان پارک و کمیته امداد می تواند به راستی آزمایی توانمندی ها و نیازهای دو طرف بینجامد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه کمیته امداد نیاز به طرح ها و ایده های تازه و جذب کننده دارد گفت: به عنوان نمونه کمیته امداد می تواند با نامگذاری صندوق های صدقات به نام شهدا و افراد معتمد هر محل، به تقویت و توسعه کمک های مردمی منجر شود.

.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات