رویداد هم اندیشی کنترل بیولوژیک...

رویداد هم اندیشی کنترل بیولوژیک...

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان شمالی، این همایش با حمایت مرکز رشد جامع بجنورد روز شنبه ۱۳ مهرماه ۹۸ در محل سالن همایش های دانشگاه پیام نور بجنورد به منظور تبیین مزایای استفاده از کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی برگزار شد.

دکتر گرمه ای رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در این نشست با تاکید بر حمایت این مجموعه از فعالیت های حوزه تکنولوژی زیستی گفت؛ در حال حاضر دو واحد فناور در حوزه کنترل بیولوژیک در مراکز رشد مستقر هستند و در نمایشگاه ها و رویدادهای مرتبط معرفی و حمایت شده اند و پارک علم و فناوری به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه و تولید عوامل کنترل بیولوژیک است.

مدیرعامل شرکت دانشیار کشاورز سمنگان با بیان اینکه بهره گیری از این روش در راستای توسعه پایدار کشاورزی است، گفت؛ این روش موجب کاهش اثرات تخریبی در محیط‌زیست در مقایسه با روش استفاده از سموم شیمیایی و اثرات زیان‌آور آن بر روی سایر موجودات زنده مانند حشرات، میکروارگانیسم‌ها و همچنین امکان افزایش محصول خواهد شد.

مهندس ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه کنترل بیولوژیک به‌عنوان اساسی‌ترین رکن مدیریت تلفیقی آفات می‌تواند تضمین‌کننده بهبود کیفیت و سلامت محصول، افزایش قابلیت صادرات تولیدات کشاورزی و سلامت جامعه باشد افزود؛ کنترل بیولوژیک بهترین ابزار مدیریت تلفیقی آفات بوده و به همین سبب در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرارگرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد؛ توسعه کنترل بیولوژیک، ایجاد و ترویج فرهنگ مصرف محصولات عاری از سموم شیمیایی به‌ویژه در مورد میوه‌ها و سبزی‌ها که عمدتاً به‌صورت خام و تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد از ضرورت‌های تامین سلامت و بهداشت افراد جامعه است.

گفتنی است؛ آقایان کامران محمدی، سیاوش فخار، مازیار رستمیان، سیدمحمد هاشمی نژاد، علی اصغر والی زاده، یوسف شادلو، حمدرضا الهامی، جواد برزگر، روح ا...لعل نوری به عنوان کشاورزان نمونه و پیشرو در استفاده از روش کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی در خراسان شمالی با حضور مسئولان مورد تقدیر قرار گرفتند.

خاطر نشان می گردد؛ آقای مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست، دکتر تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی، دکتر براتی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از سخنرانان و مهمانان حاضر در این رویداد بودند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان شمالی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پارک علم و فناوری خراسان شمالی یک پارک علم و فناوری در شهر بجنورد می باشد

    نظرات