دکتر ملکی‌فر در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو مطرح کرد؛ تصویب تسهیلات ۷۱ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت خودرو

دکتر ملکی‌فر در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو مطرح کرد؛ تصویب تسهیلات ۷۱ میلیارد تومانی برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت خودرو

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب اعطای ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت خودرو خبر داد.
به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سیاوش ملکی‌‌فر در نخستین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت خودرو که در محل صندوق نوآوری به مدت سه روز در حال برگزاری است، اظهار کرد: این صندوق چهار دسته خدمات را به شرکت‌های دانش بنیان ارایه می‌دهد؛ دسته اول خدمات تسهیلات قرض‌‌الحسنه، سرمایه‌‌گذاری و توانمندسازی است. در این بخش تسهیلات قرض‌‌الحسنه با نرخ چهار درصد برای نمونه‌‌سازی وجود دارد که به پوشش ریسک فنی شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند، سرمایه در گردش نیز با نرخ ۱۱ درصد و تسهیلات قبل از تولید صنعتی با نرخ ۱۱ درصد از دیگر خدمات این حوزه است.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: تسهیلات لیزینگ و استصناع در چنین رویدادهایی بسیار کارآمد خواهد بود. در این حوزه صندوق نوآوری به شرکت‌هایی که محصولات شرکت‌های دانش بنیان را خریداری کنند تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده محصولات را وام با نرخ ۹ درصد و با دوره‌ بازپرداخت دو ساله اعطا می‌کند؛ این تسهیلات به فروش بیشتر محصولات شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهد کرد.
ملکی‌فر یادآور شد: تلاش داریم شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت آپ‌ها را به صنایع بزرگ کشور متصل کنیم. زمانی که شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره تامین شرکت‌های بزرگتر قرار می‌گیرند، با یک تیر چند نشان زده‌ایم؛ اول اینکه نیازهای فناورانه شرکت‌های بزرگتر در شرایط تحریم تامین می‌شود. علاوه بر این می‌توانیم فناوری را مانند یک خون به کالبد صنعت کشور تزریق کنیم. همچنین با این اقدام از خروج ارز جلوگیری شده و در کشور اشتغال پایدار و دانش بنیان ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی و در رویدادهای گذشته، زمانی که سمت عرضه یعنی شرکت‌های دانش بنیان و سمت تقاضا یعنی واحدهای بزرگ صنعتی با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند، صندوق نوآوری نیز به عنوان رکن سوم به تسهیل این نوآوری کمک خواهد کرد، به این صورت که سعی کرده‌ایم با ابزار لیزینگ و استصناع مشکل نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان را رفع کنیم. علاوه بر این صندوق انواع ضمانت نامه‌ها، تسهیلات سرمایه در گردش و… را با هدف ایجاد نقدینگی کافی در شرکت‌های دانش بنیان به آنها ارایه می‌دهد و اگر طرف تقاضا استانداردها و تاییدیه‌های خاصی را از طرف عرضه بخواهد، صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه نیز حمایت‌های بلاعوضی از شرکت‌های دانش بنیان خواهد کرد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطرنشان کرد: در دو ماه قبل از برگزاری این رویداد، ۳۶ جلسه میز پذیرش با ۳۶ شرکت دانش بنیان در جهت مطلع کردن آنها برگزار کردیم که نتیجه آن درخواست ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات از جانب این شرکت‌های دانش بنیان بوده که تاکنون ۷۱ میلیارد تومان آن تصویب شده است.
ملکی‌فر با بیان اینکه ۷۸۴ فناور برای حضور در این گردهمایی ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: در این سه روز هفت نشست ارایه نیاز فناورانه و سه نشست ارایه توانمندی فناوری برگزار خواهد شد. همچنین ۸۲ شرکت دانش بنیان در محل صندوق نوآوری دستاوردها، خدمات و محصولات فناورانه خود را به نمایش خواهند گذاشت و ۱۳ شرکت بزرگ خودروساز، مانند ایران خودرو، سایپا، ماموت و… نیز نیازهای فناورانه خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.
وی یادآور شد: رویداد خودرو، اولین رویداد صندوق نوآوری نیست، ما امسال را با رویداد فضایی آغاز کردیم که در این رویداد ۳۷۵ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه منعقد شد، علاوه بر این یکی از شرکت‌های دانش بنیان که با حمایت صندوق نوآوری توانست در نمایشگاه ماکس روسیه شرکت کند، تفاهم‌نامه ۲ میلیون یورویی در این نمایشگاه منعقد کرد. در رویداد هواپیمایی نیز ۳۷۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد و در رویداد صنایع غذایی نیز تفاهم‌نامه و قراردادهایی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان منعقد شد؛ علاوه بر این در رویداد فولاد که هفته گذشته برگزار شد ۴۵۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد به امضا رسید.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات