تیکی تاکا در اکوسیستم کارآفرینی

تیکی تاکا در اکوسیستم کارآفرینی

« سلام ساختمان » استارتاپی است که در مشهد شروع به کار کرده و در جهت تامین کالاها و خدمات مورد نیاز در ساخت‌و‌ساز ساختمان‌ها شکل گرفته است.

صنعت ساختمان و بازار ساخت و ساز در ایران همواره از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاران بوده است، استارتاپ «سلام ساختمان» با رویکرد تمرکز بر فناوری های نوین  و استفاده از زیر ساخت های آنلاین توانسته گام مثبتی در جهت الکترونیک کردن مکانیزم های سنتی این صنعت بردارد و پلتفرمی آنلاین برای تسهیل دسترسی به دانش اجرایی و اطلاعات محصولات ساختمانی (کالاها و خدمات) و فروشندگان آنان در حوزه ساختمان ایجاد کند.

دکتر محمد احمدی، مدیر عامل شرکت اسمارت آپ ونچرز از دلایل جذابیت این استارتاپ برای سرمایه گذار، به بازار جذاب و توانایی بالای تیم اشاره کرد. وی همچنین افزود : ” این تیم با توجه پیش زمینه خوبی که در این حوزه داشتند توانسته‌اند راه حل های مناسبی برای مشکلات موجود پیدا کنند و با استفاده از افراد متخصص، به ترکشن قابل قبول و خوبی رسیده اند. مضاف بر آن، در حوزه محتوا نیز توانسته اند خوب عمل کنند و با توجه به دانش انباشته‌ای که در زمینه محتوا و سوشال در اسمارت‌آپ وجود دارد، امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز رشد بیش از پیش را برای این استارتاپ فراهم کنیم.”

تلاش اسمارت‌آپ تا به امروز در جهت حمایت و دیده شدن استارتاپ های خارج از تهران بوده است و امید است اضافه شدن «سلام ساختمان» به خانواده اسمارت‌آپ گامی در جهت گسترش فعالیت آن در سرتاسر ایران باشد.

احمدی در رابطه با رشد فعالیت های اسمارت‌آپ توضیح داد: ” اسمارت‌آپ تا کنون با توجه به تجربه های موفقی که در رزومه خود داشته، توانسته بیزنس مدل خود را اثبات کند و قدم بعدی برای آن رشد بوده است که در چند محور اتفاق افتاده است. در این راستا از لحاظ جغرافیایی به سرمایه گذاری در استارتاپ های خارج از تهران پرداختیم. سرمایه گذاری در «همراه مکانیک» رشد اسمارت‌آپ از جهت استیج بوده است. تا پیش از آن مرحله سرمایه گذاری های ما ارلی استیج بود که با «همراه مکانیک» به مید استیج وارد شدیم و در نهایت با اضافه شدن استارتاپ های جدید به پورتفولیو، رشد خوبی در اندازه سبد استارتاپ های اسمارت‌آپ به وجود آمده است و با توجه به استارتاپ هایی که در دست بررسی و مذاکره هستند، امیدواریم تا آخر امسال رشد خوبی در اندازه سبد استارتاپ های ما اتفاق بیفتد.”

احمدی در انتها با اشاره به آینده روشن «سلام ساختمان» توضیح داد: “پتانسیل گسترش فعالیت این استارتاپ به بازار‌های جانبی نیز وجود دارد که بررسی و تست آن در برنامه های آینده ما خواهد بود “.

مدیر استارتاپ «سلام ساختمان» نیز از دو منظر به جذب‌سرمایه این استارتاپ از اسمارت‌آپ پرداخت. از منظر اول، وی راه‌اندازی استارتاپ خود را سفری کارآفرینانه توصیف کرد که اکنون با جذب سرمایه، به منزلگاه جدیدی رسیده است؛ سفری که به لطف تلاشهای اعضای تیم و خانواده های آنان ممکن شده است و پس از این نیز به خواست خدا با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت. از منظر دیگر، وی جذب سرمایه‌گذار را حاصل همکاری اجزای اکوسیستم کارآفرینی شهر مشهد دانست؛ جایی که حمایت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی، شتاب‌‌دهنده کسب و کار فردوسی و افراد فعال در این اکوسیستم، نقش مهمی در به ثمر نشستنِ تلاش های «سلام ساختمان» داشتند.

شتاب‌‌دهنده کسب و کار فردوسی که در این بین، نقش تسهیلگر را در فرآیند جذب سرمایه گذار ایفا کرده است، مشاور «سلام ساختمان» در جذب سرمایه‌گذار و معرف این استارتاپ به اسمارت‌آپ است و با بهره گیری از ارتباطات و دانش خود، ارتباط بین دو مجموعه را شکل داده و سلام ساختمان را در مسیر مذاکرات و تدوین مستندات مالی همراهی نموده است.

مدیر شتاب‌‌دهنده فردوسی « مصطفی مکارم »، به وجود استارتاپ های توانمند در شهرستان ها، خصوصا در مشهد، اشاره نمود و یکی از ماموریت های مجموعه خود را همراهی این استارتاپ ها در فرآیند جذب سرمایه گذار و کمک به توسعه آنها عنوان کرد؛ ماموریتی که شتاب دهنده فردوسی به دلیل تجمیع دانش و ‌سرمایه‌های خطرپذیر در پایتخت، برای خود تعریف نموده است. مصطفی مکارم اظهار امیدواری کرد که این اتفاق، نویدبخش ورود جدی سرمایه‌گذاران خطرپذیر به اکوسیستم های کارآفرینی خارج از پایتخت باشد. در همین راستا، وی نقش شتاب‌دهنده‌های بومی در همکاری با سرمایه‌گذاران خطرپذیر پایتخت برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری را حائز اهمیت دانست و از آمادگی کامل شتاب دهنده فردوسی برای تسهیل این فرآیند در شرق کشور خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شتاب دهنده فردوسی

منبع خبر

شتاب دهنده فردوسی

شتاب دهنده فردوسی

آینده اینجا شروع میشود

نظرات