چالشی برای بازیسازان؛ طراحی بازیهای شناختی با نوآوری و خلاقیت در هم آمیخت
شتابدهنده علوم و فناوریهای شناختی کاگنوتک این چالش را برگزار میکند و به تیمهای حاضر در چالش خدماتی ارائه میدهد. از زمان آغاز این چالش یعنی اسفندماه سال گذشته دورههای آموزشی برای تیمها شروع شد. تیمها با حضور در دوره پیش شتابدهی ایده خود را پرورش و ارتقاء دادند. این دورههای آموزشی تا اواسط خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پس از آن ارزیابی و داوری طرحها در پایان خرداد ماه آغاز میشود. تیمها در ۱۲ کارگاه آموزشی در ۳ حوزه علوم شناختی، بازی سازی و کسب و کار شرکت میکنند. همچنین ۱۰۰ ساعت منتورینگ در این سه حوزه از دیگر اقدامات برای تیمها است تا طرح اولیه خود را بهبود دهند.
در این صورت تیمهای نوآور و خلاق در این حوزه شناسایی و مورد حمایت قرار میگیرند. در این چالش، مراکز دانشگاهی و شرکتهای طراحی بازی از ۱۰ استان کشور شرکت کردند و حدود پنجاه طرح را برای ارزیابی و بررسی ارائه دادند. از این تعداد ۳۲ تیم در دوره پیش شتابدهی قرار دارند و ۵ تیم به عنوان برگزیده رویداد انتخاب میشوند. تیمهای حاضر در دوره پیش شتابدهی از استانهایی همچون کرمانشاه، مشهد، سمنان، اصفهان، تبریز، قزوین، گیلان و تهران هستند.
بازیهای دیجیتال، بازیهای فیزیکی و قلم کاغذی و طرحهایی مشترک در هر دو زمینه بازیهای دیجیتال و فیزیکی و قلم و کاغذی حوزه ایدههای ارسالی است. همچنین این بازیها در حوزههای علوم شناختی مانند اتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازیهای معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند. معرفی بازی به عنوان ابزاری برای کارآفرینی در این چالش مد نظر قرار گرفته است. این چالش توسط شتابدهنده شناختی با همکاری ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و بنیاد ملی بازی های رایانهای درحال برگزاری است.
ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برای برندگان چالش بیش از ۳۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و سوبسید فروش اختصاص داده است .
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۵
اخبار مرتبط:
* ایجاد ۴ گروه پیشران برای بومیسازی فناوریهای شناختی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی
* جایزه ۳۳۰ میلیون تومانی برای برندگان چالش سرمایه شناختی و طراحی بازی
* ۲۰۰ طرح پژوهشی علوم و فناوری شناختی حمایت شد
لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
نظرات