اگر می خواهید سالم بمانید، شغلی که دوست ندارید را رها کنید

اگر می خواهید سالم بمانید، شغلی که دوست ندارید را رها کنید

بعضی اوقات با مشاغل پردرآمدی روبرو می‌شویم که به انجام آن علاقه نداریم، از طرفی درآمد بالا بسیار وسوسه انگیز خواهد بود. علل مختلفی وجود دارد که این قبیل شغل‌ها برای سلامتی مضر است.

اکوسیستم – در زمان شروع یک کسب و کار، تمایل به یافتن مشتری دیگری برای محصول یا خدمات بسیار ساده‌تر است. شاید چشم انداز بزرگی برای کسب و کار خود داشته باشید، ولی باید صورت‌حساب‌های خود را هم به موقع پرداخت کنید؛ بنابراین ایجاد تعادل میان عمل و اشتیاق در یک کسب و کار جدید، دشوار خواهد بود. هنگامی که شرکت شما به خوبی رشد پیدا کرد، نیاز به تغییر جهت کسب و کار به سوی حوزه مورد علاقه خود دارید.

جوردن شلتگن (بنیانگذار و مدیر آژانس تبلیغات دیجیتال Cave Social) به برندهای مختلف کمک می‌کند تا داستان شکل گرفتن و موفقیت خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا به گوش دنیا برسانند. وی از تجربه خود در مورد راه اندازی کسب و کارش و دلیل این موضوع که چرا بعد از کمی رشد، باید به سوی حوزه مورد علاقه خود حرکت کرد، سخن می‌گوید. در ادامه داستان او را می‌خوانیم.

اگر می خواهی سالم بمانید، شغلی را که دوست ندارید رها کنید

اگر به زمانی که آژانس بازاریابی محتوای خود را راه اندازی کردم، باز می‌گشتم، از تمام مشتریانی که از هر صنعت دیگری به کسب و کار من رو می‌آوردند، استقبال می‌کردم.

اینکار علیرغم اینکه در اغلب اوقات درآمد چندانی نداشت، بسیار زمان‌بر بود. با رشد شرکت و بیشتر شدن مشتریان، تصمیم گرفتیم ارتباط خود با بعضی از مشتریان کم سود که دردسر زیادی نیز داشتند را قطع کنیم. اگر چه این تصمیم بسیار ساده بود و به راحتی نیز عملی شد، ولی اخیرا با شرایط پیچیده‌تری روبرو شدیم که تصمیم گیری را برای شرکت دشوار ساخت.

یک ماه قبل شرکت به مراحل نهایی برای حضور در لیست ۵۰۰ فورچون (لیستی از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی از نظر درآمدزایی است که سالانه تهیه می‌شود) رسید. چنانچه موفق به امضای قرارداد می‌شدیم، می‌توانستیم سالانه حداقل صدها هزار دلار درآمدزایی کنیم. تنها یک چالش بر سر راه بود، شرکت ما باید کاری را انجام می‌داد که علیرغم توانایی انجام دادن آن اما علاقه‌ای به کار کردن در این حوزه نداشت. عمل کردن به این قرارداد سود زیادی برای ما داشت، اما باعث دور شدن شرکت از حوزه کاری مورد نظر و چشم انداز نهایی خود می‌گردید. من با این تصمیم موافقت نکردم، اگرچه شاید دیوانگی به نظر برسد ولی نمی‌توان روی کار کردن در حوزه‌ای که به آن علاقه‌ای ندارید، قیمت گذاشت. به ویژه هنگامی که شرایط برای پرداختن به کاری که به آن عشق می‌ورزید، فراهم باشد. در حقیقت زمانی که اوضاع اقتصادی در کاری که به آن مشغول هستید نیز خوب باشد و نرخ رشد هم ثابت بماند، دیگر پول در خدمت علاقه‌مندی‌های شما خواهد بود و شما مجبور نیستید در خدمت آن باشید.

به عللی که در ادامه مطرح می‌شود، نباید کاری را که به آن علاقه ندارید، انجام دهید.

کارتان کسل کننده می‌شود

بی شک وقتی به کاری که انجام می‌دهید، علاقه نداشته باشید، کیفیت کار شما نیز افت خواهد کرد. پژوهشی که در دانشگاه وارویک انجام شده است، نشان می‌دهد که علاقه داشتن به شغل باعث افزایش بهره وری می‌شود.

اگر می خواهی سالم بمانید، شغلی را که دوست ندارید رها کنید

سلامتی شما در خطر خواهد بود

کسب و کار بخشی از زندگی شما را تشکیل می‌دهد و انجام شغلی که به آن علاقه ندارید باعث افزایش استرس خواهد شد. استرس پیامدهای منفی بسیاری برای سلامتی دارد و باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی، افسردگی و اضطراب می‌شود. آرامش ذهنی و سلامت جسم را با هیچ میزان ثروتی نمی‌توان عوض کرد.

زمان را برای انجام کاری که به آن علاقه دارید از دست می‌رود

با قبول نکردن کاری که به آن علاقه ندارید، زمان خود را برای انجام دادن کاری که واقعا از آنها لذت می‌برید، آزاد می‌کنید. اصل پارتو یا قانون ۸۰ به ۲۰ در اینجا کاربرد پیدا می‌کند. اصل پارتو می‌گوید ۲۰ درصد از کار کردن شخص، منجر به رخ دادن ۸۰ درصد نتیجه‌گیری در زندگی می‌شود. این می‌تواند در مورد مشغولیت روزانه یا دردسرهایی که برای شما پیش می‌آید، عینیت پیدا کند. اگر به شرایط فعلی خود نگاهی بیاندازید، این احتمال وجود دارد که ۲۰ درصد از کارتان، مسبب ۸۰ درصد از دردسرهای‌تان باشد.

این موارد را از زندگی خود حذف کنید؛ به این صورت، زمان بیشتری برای پرداختن به کاری که از واقعا از آن لذت می‌برید، خواهید داشت.

    نظرات