سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، تضمین‌کننده اجرای پژوهش نیاز محور

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، تضمین‌کننده اجرای پژوهش نیاز محور

دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، اجرای پژوهش نیازمحور را تضمین می‌کند.
سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، تضمین‌کننده اجرای پژوهش نیاز محور

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، دکتر شریفی در نشستی باهدف بررسی جایگاه بخش خصوصی پژوهش کشور در تحقق راهبرد "رونق تولید" در حوزه علم و فناوری که با حضور تعدادی از روسای موسسات پژوهشی خصوصی فعال برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مراکز پژوهشی خصوصی یکی از ارکان اصلی فرآیند علم و فناوری در کشور می‌باشند، تقویت و توسعه هدفمند آن‌ها ضروری می‌باشد.
وی افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش و عدم وابستگی آن‌ها به اعتبارات دولتی و همچنین حضور این مراکز در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی موردنیاز جامعه موجب می‌شود آثار این پژوهش به‌آسانی در اختیار کارفرما قرار گیرد و بخشی از بار مالی اجرای این پروژه‌ها از دوش دولت برداشته شود.
در این نشست مزیت‌های نسبی بخش خصوصی در توسعه پژوهش‌های بومی و موانع پیش‌روی آن به‌تفصیل مورد گفت‌وگو و تبادل نظر حاضران قرار گرفت و بر چابکی بخش خصوصی در عملیاتی کردن راهبردهای پژوهشی و نقش‌آفرینی در مشارکت مردم در رونق تولید علم تاکید شد. همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی پژوهش برای گسترش ارتباطات علمی با دنیای پیشرفته و انتقال دانش و نقش موثر آن‌ها در تقویت «ارتباط پژوهش با صنعت و جامعه» مورد توجه قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات