از فناوری نانو برای کاهش کدورت آب استفاده کنیم

از فناوری نانو برای کاهش کدورت آب استفاده کنیم

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اردکانیان وزیر نیرو در افتتاح دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه از فناوری نانو می توان در همه عرصه های کشور به ویژه در بخش آب استفاده کرد گفت: کشور در حال حاضر در مقیاس محدود از محصولات نانویی برای کاهش فلزات سنگین در منابع  آب که آب را با کیفیت مناسب و مطمئن در اختیار مصرف کننده قرار دهد، استفاده می کند.

اردکانیان در ادامه گفت: برای از بین بردن و کاهش نیترات در موضوع نمک زدایی از این فناوری استفاده می شود .

وزیر نیرو با اشاره به اینکه  کشور دسترسی خوبی به منابع آب شور آزاد دارد  گفت: می توانیم استفاده از این فناوری را  توسعه دهیم، همچنین از این فناوری برای کاهش کدورت آب نیز استفاده کنیم.

اردکانیان ادامه داد: با حمایتی که از این عرصه خواهد شد و با توسعه ای که در ارتباط تجارت و این فناوری رخ خواهد داد، امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به این نقطه برسیم که توجیه اقتصادی و اجتماعی بالاتری دارد.

وزیر نیرو در پایان گفت: این شاخه از علم و فناوری نانو همانند دیگر شاخه ها بذری است که در بستر اخلاقیات رشد می کند. هر چقدر پایبندی به اخلاقیات و اخلاق حرفه ای را توسعه دهیم می توانیم از ثمرات رشد این فناوری ها بهره مند شویم .

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات